سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پاسخگويي به سوالات در دانشنامه اسارت

"سيد قاسم ياحسيني" نويسنده دفاع مقدس از انتظار يافتن پاسخ سوالاتش در زمينه اسراي جنگ 8 ساله ايران و عراق در وجودش سخن گفت.

"سيد قاسم ياحسيني" نويسنده دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران گفت: طبيعي است هنگام نامگذاري كتابي با عنوان دانشنامه انتظار اثري جامع و شاهكار را داشته باشيم عنوان كتاب دانشنامه اسارت انتظار يافتن پاسخ سوالاتم در زمينه اسراي جنگ 8 ساله ايران و عراق را در من ايجاد مي كند.

وي افزود: همچنين عنوان كتاب دانشنامه اسارت انتظار يافتن پاسخ سولاتي از قبيل نام اردوگاه ها ساختار فيزيكي و ساختماني مديريت داخلي وضعيت غذا خواب انواع شكنجه رفت و آمدهاي صليب سرخ و سوالاتي از اين دست را در اين كتاب در وجودم به وجود مي آورد.

ياحسيني ادامه داد: خوشبختانه در دو دهه اخير كتابها و خاطرات بسياري از رزمندگان اسير در اردوگاه هاي عراق چاپ و منتشر شده است كه مي تواند حاوي اطلاعات ارزشمندي در زمينه مسائل اسارت و اردوگاه هاي دشمن باشد.

اين نويسنده دفاع مقدس تصريح كرد:‌اينگونه كتابها به هر ميزان علمي تر و با معيارها و استانداردهاي بالاتري به رشته تحرير در آيد كار پژوهش را براي پژوهشگران مسائل اسارت آسانتر مي كند.

وي با اشاره به انبوه اطلاعات در زمينه هاي مختلف جنگ تحميلي به صورت پراكنده خاطر نشان كرد: جاي خالي اينگونه آثار دايره المعارفي كه پژوهش را براي پژوهشگران آسانتر مي كند احساس مي شود اميدوارم اين كتاب توان پر كردن اين خلا آزار دهنده در زمينه دفاع مقدس را داشته باشد.

ياحسيني عنوان كرد: نام دايره المعارف براي دانشنامه اسارت بيانگر حداكثر دقت و امانت داري است چنين آثاري در صورتيكه داراي استانداردهاي لازم علمي نباشد همچنين با وارد شدن عناصر تبليغاتي و هيجاني به اينگونه كتابها خيلي زود ارزش استنادي خود را نزد پژوهشگران فهيم از دست خواهد داد./ص

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.