سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برداشت هاي روشنفكرانه از غرب

يك هنرمند نقاش گفت: آثاري كه عنوان ندارند برداشت غلطي از غرب را به دنبال دارند.

"علي زماني" هنرمند نقاش در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمي باشگاه خبرنگاران گفت: در طي سال هاي اخير شاهد ارائه آثار هنري در رشته هاي مختلف از سوي هنرمندان هستيم كه بدون عنوان ارائه مي شود.

وي گفت: به عبارت ديگر در اين سال ها نگاه روشنفكرانه اي مبني بر نبود نامگذاري اثر يا حتي نمايشگاه در بين هنرمندان را شاهد هستيم.

وي اظهار داشت: پيش از اين نگاه روشنفكرانه هنرمندان در كنار هر تابلو عنواني را قرار مي دادند تا به اين ترتيب مخاطب برداشت هنرمند را نسبت به خلق اثر بيشتر درك كند و اين در حالي است كه در اين سال ها چنين به نظر مي رسد كه تنها خلق اثر و بالا بردن تعداد نمايشگاه ها از سوي هنرمندان از درجه اهميت بيشتري برخوردار است.

وي تصريح كرد: نامگذاري هر اثري به اين جهت اهميت دارد كه مخاطب آنچهكه در تابلو مي يابد يا آنچه را كه از اثر خلق شده برداشت مي كند با نام تابلو مقايسه مي كند و به اين ترتيب به نوعي باعث بالا رفتن روحيه هنري مخاطب (مخاطبين) مي شود.

وي گفت: نام گذاري نكردن تابلو و در پي آن نامگذاري نمايشگاه برداشت غلط از يكسري هنرمندان غربي است كه البته نگاه مدرن به خلق اثر دارند.

زماني گفت: الگو برداري از غرب آن هم الگو صحيح كه در برگيرنده نگاه هنرمند باشد قطعا باعث پيشرفت خواهد بود اما متاسفانه الگو برداري غلط بسيار مرسوم شده است كه بسيار مورد استفاده قرار مي گيرد./ص

برچسب ها: هنرمند ، نقاش ، هنر ، تجسمی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.