سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بيش از 20 درصد بتن هاي ساخته شده در کشور استاندارد نيست

يازدهمين همايش و پنجمين کنفرانس ملي بتن، 15 و 16 مهرماه سال جاري در تهران بررگزار مي شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران،هرمز فاميلي رئيس انجمن بتن ايران با بيان مطلب بالا در جمع خبرنگاران گفت: هدف از برپايي همايش دو سالانه بتن و نيز کنفرانس آن ارتقاي سطح دانش عموم در ارتباط با بتن مي باشد.

وي افزود: بعداز آب پرمصرف ترين مصالح ساختماني بتن مي باشد که در ساخت و سازها به کار مي رود.
 
فاميلي با بيان اينکه 20 الي 25 درصد بتن هاي توليد شده درکشور استاندارد نمي باشد اظهار داشت: از 10 سال گذشته تا کنون وضعيت توليد بتن استاندارد و متناسب با شرايط اقليمي در کشور  بسيار بهتر شده است.

وي در پاسخ به پرسش خبرنگاري مبني براين که آيا استفاده از بتن بهتر از استفاده از قير براي خيابانها و جاده ها مي باشد اظهار داشت: ساخت جاده هاي بتني به جاي جاده هاي آسفالت بسيار با صرفه تر است و همچنين دوام جاده هاي ساخته شده از بتن سه برابر بيش تر از جاده هاي ساخته شده از قير است.

وي با تاکيد بر ضرورت انجام  تحقيقات براي ساخت بتن هاي متناسب با شرايط اقليمي کشور گفت: به خاطر کمبود بودجه جهت انجام تحقيقات براي توليد بتن هاي متناسب با شرايط ايران هم اکنون شاهد هستنيم که بتن هاي بکار برده شده در بندر شهيد رجايي تاکنون سه بار تعمير شده است.

وي ادامه داد: علت اين مسئله اين است که طبق آيين نامه استاندارد کشور ميزان مقاومت بتن تنها 28 روز است و نه بيشتر.

فاميلي با تاکيد بر اينکه بايد با انجام تحقيقات استاندارهاي متناسب با شرايط اقليمي را براي ساخت بتن تدوين و استخراج کرد اظهار داشت: مثلا براي بوشهر بايد بتني ساخته شود که استاندارد مقاومت برا ساس 50 سال مقاومت در شرايط اقليمي بوشهر باشد.
 
رئيس انجمن بتن ايران خبر از امضاي يک تفاهم نامه ميان اين انجمن با سازمان استاندادرد داد و گفت: براساس اين توافق 5 ساله قرار است سازمان استاندارد بودجه اي را جهت انجام تحقيقات براي توليد و تدوين استانداردهاي متناسب با اقليم ايران جهت ساخت بتن در اختيار اين انجمن بگذارد.
انتهاي پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.