اهميت به حوزه ساخت و ساز طي سالهاي گذشته موجب افزايش 40 درصدي مصالح ساختماني با کيفيت و بتن شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، به مناسبت بزرگداشت روز جهاني اسکان بشر نخستين همايش ساخت و ساز و استاندارد و فرصت هاي سرمايه گذاري مديريت شهري امروز در سالن همايش هاي برج ميلاد برگزار شد.

براساس اين گزارش؛ نجفي دبير انجمن اين همايش با بيان اينکه بايد در توسعه سرمايه گذاري شهري بايد استاندارد سازي ساختمان و کيفيت ساخت و ساز در الويت قرار گيرد گفت: شهرهاي جديد و نوسازي بافتهاي فرسوده بايددر اولويت کارها قرار گيرد.

وي ادامه داد: بازار کسب و کار در حال حاضر در رکود شديد به سر مي برد و نيازمند محرک خاص براي رونق است.

نجفي در ادامه اظهار داشت: با تدبير ويژه بايد بتوانيم فرصت هاي اقتصادي موجود در بخش مسکن را به حداکثر برسانيم.

 در ادامه اين همايش بلغاري معاون سازمان ملي استاندارد با اشاره به اينکه اهميت به کيفيت ساخت و ساز از ساليان بسيار گذشته بوده است، گفت: اولين مقررات ملي براي ساخت و ساز 50 سال پيش تدوين شده است و اهميت کيفيت مصالح ساخت و ساز در راس امور قرار گرفت.

وي با اشاره به اينکه ايران جز 6 کشور زلزله خيز قرار دارد گفت:  97 درصد از مناطق مسکوني در کشور در معرض زلزله  هستند.

بلغاري در ادامه اظهار داشت: طي 23 سال گذشته بر طبق آيين نامه ها بايد تمام ساختمانهاي کشور داراي مصالح ساختماني استاندارد وکيفيت بالا قرار مي داشت که متاسفانه کيفيت آنها در سطح پاييني قرار گرفته است.

براساس آمارهاي موجود در سال 80 ، 40 درصد از سازه هاي کشور فلزي و بتني بوده که طبق آمار سال 90 از 40 درصد افزايش يافته و بيش از 50درصد رسيده است.

معاون سازمان ملي استاندارد در ادامه اظهار داشت: جلسات بسياري با مجمع امور صنفي و کلاس هاي آموزشي در جهت افزاش کيفيت ساخت و ساز برگزار شده که همين امر موجب افزايش کيفيت ساخت وساز شده است.

بلغاري در ادامه گفت: از سال 85 ،‌7 هزار پروانه کاربرد علامت استاندارد در حوزه ساخت و ساز صادر شده است.

وي در ادامه يادآور شد همچنين از سال 85 ميزان توليد کالاي با کيفيت در حوزه ساخت و ساز از 12 درصد به 75درصد و ميزان بتن آماده ما از 5 درصد به 25 درصد رسيده است.

معاون ملي سازمان استاندارد درادامه گفت: اميدوار هستيم سازندگان ما در حوزه ساخت و ساز به کيفيت کالاها و استانداردهاي آنها توجه کنند.

وي بزرگترين مشکل در ساختمان سازي پايين بودن سطح سواد و فرهنگ سازندگان عنوان كرد و گفت: به دليل عدم وجود اطلاعات کافي در حوزه مواد اوليه ساخت و ساز بسياري از ساختمانهاي ما با کيفيت بسيار پاييني ساخته مي شود.

در ادامه اين همايش سليماني با اشاره به موضوع اسکان بشر و تامين سرمايه در حوزه ساخت و ساز گفت: بايد جهت جلوگيري از هدرفت سرمايه هاي کشور بخش ساخت و ساز  در ايران رونق يابد.

وي با اشاره به اينکه يکي از مهمترين موارد سرمايه گذاري کشور حوزه ساختمان به شمار مي رود گفت: سرمايه گذاري در اين حوزه منجر به توليد و ايجاد تعادل عرضه و تقاضا در کشور مي شود.

وي در ادامه افزود: ساخت مسکن نامرغوب موجب نارضايتي مردم و در نتيجه تخريب ساختمان ها مي شود.

وي با اشاهر به اينمه  افزايش جهشي قيمت طي سال گذشته موجب هدررفت سرمايه هاي کشور شد گفت همين امر موجب شد بسياري از ساختمان هاي ما توسط دلالان تخريب و موجب ساخت آپارتمان هاي چند طبقه شد.

وي درادامه خاطرنشان کرد اهميت به نماي ساختمان در ايران موجب جذب سرمايه گذاران خارجي و در نتيجه ورود ارز به کشور مي شود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: سازه ، بتن ، ساخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار