سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توفیقی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

گره زدن توسعه آموزش عالي به نيازهاي جامعه از برنامه‌هاي جدي ماست/ تعامل با مراجع ذي‌صلاح درباره دانشجويان ستاره‌دار

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به برنامه‌هاي خود در صورت انتخاب به عنوان وزير علوم، گفت:در برنامه‌هاي آموزشي كه رشته و بازار كار اشباع شده، تجديدنظر خواهیم کرد تا سرمايه‌گذاري صورت نگیرد؛ برنامه‌هاي درسي را به نياز بازار كار نزديك كرده و از فرصت به وجود آمده براي ارتقاي كيفيت استفاده خواهیم کرد.

"جعفر توفیقی"، سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تغییرات صورت گرفته در وزارت علوم طی دوران سرپرستی‌اش، اظهار داشت: دو تغییر در رؤسای دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه صنعتی اصفهان و سه تغییر در بخش معاونان وزارت علوم؛ معاون پارلمانی، معاون اداری و مالی، معاون پژوهش و فناوری، مجموع تغییرات صورت گرفته است.

وی با اشاره به عبارت " عزل و نصب‌های گسترده" که در برخی سایت‌ها و نشریات، منتشر شده، ادامه داد: آنچه به عنوان عزل و نصب‌ها منعکس شده، مبتنی بر واقعیت نیست، تغییرات صورت گرفته در دوران یک ماه و نیم مسئولیت بنده، تنها تغییر پنج نفر بود، در حالی که در موارد مشابه در دولت‌هاي قبل، تغييرات بسيار گسترده‌ای صورت می‌پذیرفت؛ از دوستان درخواست مي‌كنم با اطلاعات كافي اظهارنظر كنند.

سرپرست وزارت علوم با تاکید بر رسیدگی به شکایات توسط وزارت علوم، تصریح کرد: يكي از وظايف وزارت علوم، رسيدگي به شكايات اعضاي هيئت علمي، دانشجويان و كاركنان دانشگاه‌ها است؛ اگر حقي از آنان در بحث ادامه تحصيل، بازنشستگي و موارد ديگر ضايع شده، به وزارت علوم مراجعه كنند.

وی افزود: اگر در فرآيند رسيدگي رعايت نشدن ضوابط و مقررات، مشخص شود، به طور قطع تجديدنظر خواهيم كرد، ولي اگر مبتني بر مقررات باشد، تصميم گرفته شده، محترم، پابرجا بوده و هيچ دخل و تصرفي درآن صورت نخواهد گرفت.

توفیقی با اشاره به وضعیت دانشجويان ستاره‌دار در كشور، بیان داشت: با مراجع ذي‌صلاح در حال تعامل هستيم تا تعداد دانشجويان ستاره‌دار به حداقل رسیده و حتي حذف شود.

وی ادامه داد: كميته‌ای تشكيل شده تا به درخواست دانشجويان محروم از تحصيل، رسيدگي کند؛ اگر محرز شود دانشجويي برخلاف ضوابط از تحصيل مرحوم شده، تجديدنظر خواهيم كرد و اگر تصمیم گرفته شده طبق روال قانوني باشد، از قانون و نتايج آن تمكين خواهیم کرد.

توفیقی با اشاره به احتمال معرفي وي به عنوان وزیر علوم، تحقیقات، فناوری به مجلس شوراي اسلامي، تصریح کرد: تصميم نهايي با رئيس‌جمهور است اما استنباط بنده اينگونه است كه به عنوان وزير معرفي خواهم شد.

وی با اشاره به برنامه‌هاي خود در صورت انتخاب به عنوان وزير علوم، تصريح كرد: در سال‌هاي بعد از انقلاب آموزش عالي از نظر كميت؛ جمعيت دانشجويي و گستردگي جغرافيايي، گسترش بسيار زيادي پيدا كرده است؛ با توجه به اينكه بحران‌ جمعيت دانشجويي را پشت سر گذاشته‌ايم، بازبيني روش توسعه كمي آموزش عالي، ضرورت دارد.

سرپرست وزارت علوم با تاکید بر دغدغه‌های خود در اشتغال دانش‌آموختگان، ادامه داد: در برنامه‌هاي آموزشي كه رشته و بازار كار اشباع شده، تجديدنظر خواهیم کرد تا سرمايه‌گذاري صورت نگیرد؛ برنامه‌هاي درسي را به نياز بازار كار نزديك كرده و از فرصت به وجود آمده براي ارتقاي كيفيت استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: گره زدن توسعه آموزش عالي به نيازهاي جامعه، يكي از برنامه‌هاي جدي ماست.

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پایان با اشاره به هزینه‌های بسیار بالای صورت گرفته در پژوهش، خاطرنشان کرد: بايد به گونه‌اي عمل كنيم تا پژوهش‌ها كاربردي شده، نيازهاي كشور و مشكلات مردم برطرف شود تا طبق فرموده رهبر معظم انقلاب، توسعه علمي باعث توسعه اقتصادي كشور شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.