سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل شرکت ذخیره‌سازی گاز طبیعی ایران خبر داد:

"مخزن شوريجه" در آستانه بهره برداري/برداشت روزانه ۷ میلیون مترمکعب گاز از مخزن شوریجه در زمستان

مدیرعامل شرکت ذخیره‌سازی گاز طبیعی ایران از برداشت روزانه 7 میلیون مترمکعب گاز از مخزن شوریجه استان خراسان رضوی در فصل زمستان خبر داد و گفت: با بهره برداري از آن به هیچ عنوان کمبود گاز در آن منطقه نخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مسعود سامی‌وند در حاشیه کنفرانس اتحادیه بین‌المللی گاز که با موضوع ذخیره‌سازی گاز در تهران برگزار می‌شود در جمع خبرنگاران گفت: مخزن ذخیره‌سازی گاز شوریجه در استان خراسان رضوی آماده تزریق گاز است به طوری که قصد داریم در زمستان امسال مقداری گاز برای مصرف از این مخزن برداشت کنیم.

وي تاکيد کردک تما تلاش ما براين است که امنيت و آسايش را براي مردم فراهم کنيم.

مدیرعامل شرکت ذخیره‌سازی گاز طبیعی با اشاره به اینکه تمام تلاش ما بر این است تا مشکلات قطعی گاز همانند سال 86 رخ ندهد گفت: با بهره‌برداری از مخزن ذخیره‌سازی گاز در شوریجه دیگر شهرهای شمالی و شمال شرق ایران نباید نگران تأمین گاز باشند زیرا اگر واردات گاز از ترکمنستان نیز صفر شود به هیچ عنوان کمبود گاز در آن منطقه نخواهیم داشت.
 
سامی‌وند در ادامه با اشاره به گزارشات شرکت BP افزود: گزارشاتی که اخیراً این شرکت معتبر جهانی منتشر کرده است رتبه ایران در مخازن گاز در جهان اول است به طوری که می‌توان از این مخازن گاز، گاز طبیعی برداشت کرد بنابراین این جایگاه، جایگاهی است که نباید نگران تأمین گاز برای مصرف کنندگان داخلی‌اش باشد.
 
وی گفت: ما واردات گاز و سوپاپ گاز را تنها باید به منظور ترانزیت گاز انجام دهیم.
 
مدیرعامل شرکت ذخیره‌سازی گاز طبیعی ایران با اشاره به مخزن ذخیره‌سازی گاز در منطقه نصرآباد کاشان اظهار داشت: کشف این مخزن گنبد نمکي کاشان توسط شرکت ذخیره‌سازی گاز طبیعی صورت گرفت به طوری که هم اکنون فعالیت برای احداث تاسیسات ذخیره‌سازی در این مخزن با سرعت در حال انجام است و هم اکنون شاهد پیشرفت 45 درصدی در این مخزن ذخیره‌سازی هستیم که امیدواریم در سال جاری اولین چاه ذخیره‌سازی گاز را در این مخزن حفر کنیم.
 
وي گفت: میزان برداشت گاز از این مخزن بستگی به دمای هوا دارد به طوری که اگر هوا سرد نشود ممکن است تا یکی، دو ماه دیگر نیز کار تزریق گاز به این مخزن ادامه یابد و در فصل زمستان نیز پیش‌بینی می‌کنیم اگر شرایط هوا متعادل باشد روزانه 7 میلیون مترمکعب گاز از مخزن ذخیره‌سازی در شوریجه خانگیران برداشت کنیم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: شوریجه ، سرخس ، گاز ، تولید ، برداشت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.