سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم تغيير الگوي کشت و ذخيره سازي آب براي نجات "اروميه"

عضو هيات رئيسه کميسيون کشاورزي مجلس با بيان اينکه احياي درياچه اروميه نياز به همراهي هر دو وزارتخانه مربوطه يعني وزارت نيرو و جهاد کشاورزي دارد گفت: تغيير الگوي کشت توسط جهاد کشاورزي و ذخيره سازي و تامين آب توسط وزارت نيرو جهت احياي دوباره درياچه اروميه الزامي است.

ناصر صالحي نسب نماينده مردم خوزستان و دشت آزادگان در خانه ملت در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه وزارت نيرو همراه با وزارت جهاد کشاورزي مي بايست به دنبال حل مشکلات درياچه اروميه باشد، اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزي با تغيير الگوي کشت حاشيه رودخانه هايي که در مسير درياچه هستند و وزارت نيرو نيز با ورود در بحث سدسازي، ذخيره سازي و تامين آب مورد نياز براساس واقعيت هاي کشور، مي توانند گام هاي موثري در زنده کردن درياچه اروميه بردارند.

وي افزود: لازم است در طول مسير درياچه اروميه، رودخانه هايي که از بالادست آذربايجان شرقي و غربي تا انتهاي حوزه آبريز کرخه طولاني ترين رودخانه کشور هستند مورد التيام قرار گيرند.

صالحي نسب به ترويج فراگير جريان سدسازي در کشور اشاره کرد و گفت: درياچه اروميه به دليل اينکه در مسير قرار دارد از امنيت خاصي برخوردار است از اين رو مسئولين و مشاورين با مطالعه کل کشور لازم است با اتخاذ تدابير مناسب در بحث تغيير مسير طبيعت جريان آب از تشديد مشکلات مردم و اقليم هاي کشور جلوگيري نمايند.

عضو هيات رئيسه کميسيون کشاورزي آب و منابع طبيعي مجلس با بيان اينکه اقليم هاي مختلف جهان از لحاظ وضعيت کمي و کيفي با هم متفاوت هستند به استفاده وزارت نيرو از مشاورين خارجي جهت احياي درياچه اروميه اشاره کرد و اذعان داشت: بهتر است در کنار استفاده از نخبگان و متخصصان داخلي از تجربه هاي عملي مشاورين خارجي استفاده شود چرا که اطلاعات متخصصان داخلي از وضعيت اقليم کشور بيشتر از سايرن است.

**حضور دوباره وزير نيرو در کميسيون کشاورزي

نائب رئيس کميسيون کشاورزي مجلس نهم با بيان اينکه به دليل فشردگي جلسات، پيگيري هاي نمايندگان از وزير نيرو، بي پاسخ ماند افزود: عمده سوالات نمايندگان از وزير نيرو در رابطه با ارا ئه راهکار هاي لازم در بحث درياچه اروميه و تالاب هاي کشور است.

وي ادامه داد: بدليل اينکه در جلسه گذشته نمايندگان با وزير نيرو شخص وزير فرصت کافي براي پاسخگويي نداشت از اين رو تشکيل جلسه اي ديگر در رابطه با همين مباحث با وزير مربوطه الزامي است.

صالحي نسب افزود: اين جلسه طي يکي دو هفته آتي برگزار خواهد شد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: کشت ، ارومیه ، نیرو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.