نماینده مردم بیرجند و درمیان در مجلس گفت: امروز روستاییان خراسان جنوبی از آب شرب سالم هم محرومند و با تانکرها برای آنها آبرسانی می شود لذا از دولت انتظار می رود که براساس عدالت و اولویت عمل کرده و مشکل آبرسانی این استان برطرف شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی نماینده بیرجند، در جلسه علنی امروز (یک‌شنبه، 7 مهر) مهرماه در نطق میان دستور با اشاره به هفته دفاع مقدس اظهار داشت: خوشبختانه در راستای حماسه سیاسی مدنظر مقام معظم رهبری ملت ایران در انتخابات 24 خرداد حضور جدی و حماسی داشته و موجبات تقویت نظام و یأس دشمنان را فراهم کند.

وی افزود: رئیس جمهور نیز در اولین فرصت کابینه خود را معرفی کرده که آنها با رأی کم نظیر مجلس فعالیت خود را آغاز کردند.

نماینده مردم بیرجند با اشاره به معرفی کابینه وزرا در روز تحلیف در مجلس تصریح کرد: سرعت عمل رئیس جمهور در معرفی کابینه خود به خانه ملت و همکاری مجلس با دولت قابل تقدیر است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات همچنین با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور کشورمان به نیویورک اظهار داشت: این روزها شاهد حضور هیئت دیپلماسی ایران به مقر سازمان ملل متحد بودیم. رئیس جمهور نیز با صلابت و در چارچوب منویات مقام معظم رهبری از موضع گیری های کشورمان دفاع کردند و امیدوارم با حفظ اقتدار و موجبات تفاهم برد برد مورد رضایت خداوند و شیرین کننده کام مردم انقلابی ایران فراهم شود که در این صورت خود یک حماسه سیاسی دیگر خواهد بود.

وی با اشاره به نامگذاری امسال مبنی بر حماسه سیاسی و اقتصادی از سوی رهبر فرزانه انقلاب بیان کرد: در راستای حماسه سیاسی اقتدامات شایسته از سوی مردم انجام گرفت، امیدواریم که حماسه اقتصادی نیز توسط مسئولان به نحو احسن انجام شده تا موجبات اشتغال‌زایی برای جوانان جویای کار فراهم شود.

عبادی اضافه کرد: نگرانی‌های مردم، گرانی‌های بی‌رویه و عدم ثبات نرخ‌ها است این درحالی است که بخشی از این مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌های ناجوانمردانه دشمنان است اما بخشی از گرفتاری‌ها ناشی از عدم برخورد جدی با متخلفان و ابلاغ برخی از دستورالعمل‌های غیرکارشناسی است لذا نیاز است که تیم اقتصادی دولت نسبت به اصلاح آن اقدام نماید.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات افزود: دسته دیگر از مشکلات ریشه‌ا‌ي‌تر است و نیاز به کار کارشناسی دقیق و دستورالعمل‌های جامع نسبت به رفع آنها دارد که از جمله آنها می‌توان توجه ویژه به استان‌های محروم را در نظر گرفت.

عبادی تصریح کرد: استان‌های محروم علی‌رغم برخورداری از مواهب خدادادی به دلیل به توجهی در طول سالیان طولانی و دورافتادگی از مرکز دچار مشکلات اساسی بوده و ضروری است که با نگاهی دیگر موجبات توسعه مناطق فراهم شود.

وی ادامه داد: از جمله استان‌های محروم استان خراسان جنوبی است که این استان با وجود مرزی بودن و قرار گرفتن مسیرهای ترانزیتی، دارا بودن قابلیت‌های معدنی و کشاورزی و برخورداری مردم سخت کوش به دلیل تقسیم خراسان بزرگ امروز جزو استان محروم محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام عبادی با اشاره به برخی از مشکلات استان خراسان جنوبی بیان کرد: کمبود شدید آب استان مهمترین عامل بازدارندگی توسعه این استان است که مهاجرت مردم به ویژه روستاییان را در مرزهای شرقی فراهم کرده است.

عضو کمیسیون آموزش افزود: امروز روستاییان خراسان جنوبی از آب شرب هم محرومند و با تانکر برای آنها آبرسانی می‌شود این در حالی است که توجه ویژه دولت به دریاچه ارومیه اگرچه خوب است اما دولت توجه کند که بسیاری از مردم خراسان جنوبی آب برای خوردن ندارند و انتظار می‌رود که دولت براساس عدالت و اولویت عمل کند.

نماینده مردم بیرجند و درمیان در پایان به مشکلات حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و از مسئولان خواست تا در جهت حل مشکلات آنها اقدامات لازم را انجام دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: نطق ، عبادی ، آب ، شرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار