سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بسته هاي حمايتي براي "توسعه صادرات" فعال شود

رئيس مجمع توليدي و توزيعي و خدماتي تهران گفت: دولت براي حمايت از صنعت کيف، کفش و چرم کشور بايستي بسته هاي حمايتي را در توليد را فعال کند.

فاضلي رئيس مجمع توليدي، توزيعي و خدماتي تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه صنعت چرم و کيف و کفش ايران قدمتي تاريخي دارد اظهار داشت: صنعت کيف کفش و چرم ايران در سال گذشته نزديک به 110 ميليون دلار صادرات داشته که البته ميزان صادرات کيف ، کفش و چرم ايران کمتر از واردات آن است.

وي افزود: سياست هاي غلط در چند سال گذشته موجب شد تا صنعت کيف، کفش و چرم ايران از واردات کالاهاي نامرغوب چيني صدمه زيادي ببيند.

وي با اشاره به کمبود نقدينگي در بخش صنعت کيف و کفش و چرم گفت: اين مشکل موجب گرديده تا صنعتگران نتوانند همگام با آخرين پيشرفت هاي روز ماشين آلات توليدي خود را به روز کنند.

فاضلي از ديگر مشکلات صنعت کيف کفش و چرم ايران به مسئله نوسان نرخ ارز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با به وجود ‌آمدن ثبات در بازار ارز هم اکنون اين مسئله تا حد  بسيار زيادي از بين رفته و اين چنين شرايطي است که دولت مي تواند با فعال کردن بسته هاي حمايتي از توليد و صنعت، رکود در صنعت کيف و کفش و چرم کشور را به رونق تبديل کند.

رئيس مجمع توليدي توزيعي و خدماتي تهران همچنين به ضرورت توجه جدي به برند سازي و برجسته کردن برندهاي ملي در تمامي حوزه هاي صنعت به ويژه صنعت کيف و کفش و چرم کشور اشاره کرد و گفت: ما در طول چند سال گذشته برند ملي را جدي نگرفته ايم و همين مسئله موجب تمايل مردم به خريد مارکهاي خارجي شده است.

وي ادامه داد: براي توسعه صنعت کيف، کفش و چرم ايران طرحهاي مطالعاتي و آموزش نيز بايد در اين صنعت کاملا فعال شده تا با ورود افراد جوان و تحصيل کرده در رشته کفش  و چرم اين صنعت، تا اين صنعت جايگاه مطلوب را هم به لحاظ توليد و هم به لحاظ صادرات کسب کند.

برچسب ها: بسته ، صادرات ، توسعه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.