سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آيا کاهش شديد بهاي نفت در راه است؟

پس از سفر دکتر روحاني به نيويورک و حضور در سازمان ملل و مذاکرات تقريبا مثبت ميان مقامات ايران و آمريکا، بازار نفت و طلا به وضعيت نسبتا خوبي دست يافت.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از رويترز،‌ بهاي نفت برنت در آغاز معاملات امروز دوشنبه (30 سپتامبر) همچنان در روند نزولي هفته گذشته قرار گرفت و به محدوده 107 دلاري در هر بشکه رسيد.

اين روند کاهشي بهاي نفت طي 4 ماه اخير بي‌سابقه بوده است.

فعالان بازار نفت پیش بینی می‌کنند بازگشت ایران به بازار نفت و بهبود نسبي روابط ايران و آمريکا می‌تواند تاثير بسزايي در بازار اقتصاد جهاني، به ويژه بازار نفت داشته باشد و بهاي جهاني نفت را بيش از اينها کاهش دهد.

در پي بهبود روابط تهران-واشنگتن و انتظار کشورها و مقامات دولتي به لغو تحريم‌هاي ايران، بخصوص در حوزه نفت، اين انتظار مي‌رود که صادرات نفت از ايران افزايش يابد و نفتکش‌هاي داخلي و خارجي راحت‌تر به مبادلات خود ادامه دهند؛ که در نتيجه قيمت جهاني طلاي سياه کاهش يابد.

بعلاوه، پايگاه اينترنتي "فايننشال پست" نيز طي گزارشي اذعان کرد: در صورت ادامه شرايط آرام بازار و کاهش تنش ميان ايران و آمريکا، بهاي جهاني نفت تا 20 دلار کاهش خواهد يافت.

ایران داراي چهارمین ذخایر بزرگ نفت و دومین ذخایر بزرگ گاز طبیعی جهان است که در صورت کاهش تحریم‌ها، بخش انرژی کشور مي‌تواند کمکي براي تامين هزينه‌ها در ساير زمينه‌ها باشد.

اين در حاليست که وزیر نفت ایران وعده داده تا میزان تولید نفت کشور را به حد قبل از تحریم یعنی 4 میلیون بشکه در روز برساند؛ چرا که اين ميزان اکنون حدود 1.5 تا 2 ميليون بشکه در روز است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: کاهش ، بها ، نفت ، ایران ، آمریکا ، تحریم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.