سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست وزارت علوم در دیدار با کارکنان شاهد وایثارگر:

باید به ایثارگران فرصت داد تا همچون دفاع مقدس در عرصه های جهاد علمی نیز سربلند شوند

همزمان با هفته دفاع مقدس دکتر جعفر توفیقی سرپرست وزارت علوم، تحقیقات وفناوری با کارکنان شاهد وایثارگر این وزارتخانه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش  گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، در اين مراسم دکتر توفیقی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس فرهنگ شهادت و ایثار را در كشور نهادینه کرد، در حوزه علم وفناوری نیز شهدا وایثارگران فراواني به خصوص در علوم هسته ای و نظامی جان خود را در راه رسيدن به آرمان هاي والاي انقلاب اسلامي نثار کرده اند.
وی با بیان اینکه باید فرهنگ شهادت و ایثارگری را ارج نهیم ، گفت: در دوران هشت سال جنگ تحمیلی ، دفاع از مرز و بوم كشور یک تکلیف بود واکنون جهاد علمی به نوعی دفاع مقدس تبدیل شده است.
دکتر توفیقی افزود: دشمنان ما تلاش می کنند آنجا که با ابزار نظامی نتوانستند آرمانهای نظام جمهوری اسلامی را تحت تاثیر قرار دهند، از دریچه وابستگی های علمی وارد شوند طوریکه سهم زیادی از تحریم ها نیز در حوزه علم و تکنولوژی است.

سرپرست وزارت علوم تصریح کرد: امروزکه کشور ما در حوزه مسائل سیاسی با سربلندی و افتخار در جوامع بین المللی ظاهر می شود واز آرمانهای خود دفاع می کند، بخش عمده آن مربوط به پيشرفت و اقتدار در حوزه علم وفناوری کشور است و این جوامع متوجه شده ا ند كه ایران استعدادهای شگرف ودستاوردهای علمي فراواني دارد.

وی افزود: درخشان ترین کارنامه نظام جمهوری اسلامی ایران ، کارنامه علمی آن است و برحوزه بطوریکه مقام معظم رهبری بارها از دستاوردهای علمی قدردانی کرده وبیشترین تاکید ایشان پیشرفتهای علم وفناوری کشوربوده است و بیشترین حمایت را در این زمینه داشته اند و علم وفناوری را اولویت اول کشور دانسته اند.

سرپرست وزارت علوم در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص مسائل ومشکلات  کارکنان ایثار گر این وزارتخانه اظهار داشت: ایثارگران درآن برهه زمانی که دفاع مقدس اولویت اول کشور بود برخي از فرصتهای خود را از دست داده اند واکنون باید این فرصت در اختیار آنان قرار گیرد تا همچون دوران دفاع مقدس که سربلند شدند در عرصه جهاد علمی نیز سرافراز شوند.

وی افزود: من معتقدم عدالت بدين معناست که فرصتهای علمی و مدیریتی را به افراد بدهیم تا توانمندیهای خود را نشان دهند.

دکتر توفیقی با تاکید بر لزوم ایجاد ارتباطات منظم و تعریف شده درحل مسائل، گفت: این نشست ها باید مستمر برگزار وسازو کارهایی اندیشیده شود تا مسائل در قالب آن ساز وکارها قابل طرح وارائه باشند.

سرپرست وزارت علوم در پایان سخنان خود گفت: فردی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی  مسئولیتی را می پذیرد، نعمتی است که به وی داده شده و شکر این نعمت خدمت کردن به مردم در این مسئولیت است.
برچسب ها: علوم ، علمی ، ایثارگران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.