سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رژيم مديترانه اي در کاهش آلزايمر موثر است

تصحيح کردن روش زندگي در کاهش ابتلا به آلزايمر نقش بسزايي دارد.

معصومه صالحي، رئيس انجمن آلزايمر در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: آلزايمر يک بيماري تحليل برنده ويژه افراد سالمند است که حدود 5 تا 10 درصد افراد بالاي 65 سال را درگير مي کند که اين بيماري در زنان بيشتر از مردان مشاهده مي شود.

وي افزود: 36/6 ميليون نفر در جهان مبتلا به آلزايمر هستند که بر اساس اين آمار بيش از 500 هزار نفر در ايران به اين بيماري مبتلا هستند.

صالحي با اشاره به اين که سن و ژن و روش زندگي افراد از مهمترين عوامل بروز آلزايمر است خاطرنشان کرد: ژن 20 درصد علت بروز اين بيماري را به خود اختصاص داده  که با به چالش کشاندن مغز، جدول، مطالعه، آموختن زبان هاي جديد، روش زندگي، مصرف نکردن روغن اشباع، گوشت قرمز، فست فود و نوشابه و استفاده از رژيم مديترانه اي نظير مصرف غلات، حبوبات، سبزيها و ميوه ها در کاهش بروز آلزايمر موثر است.

رئيس انجمن آلزايمر با اشاره به اينکه بوکسورها بيشتر به آلزايمر مبتلا مي شوند افزود: هر ضربه در کودکي موجب ابتلا به آلزايمر در بزرگسالي مي شود که با  استفاده از کلاه کاسکت هنگام دوچرخه سواري و اسکيت، بستن کمربند ايمني در رانندگي مي توان از ميزان بروز آلزايمر جلوگيري کرد.

صالحي با اشاره به اينکه شناخت زود به هنگام موجب 5 سال به تعويق افتادن بروز بيماري ميشود گفت: ارائه طرح حساس، حفظ سلامت افراد سالمند با برگزاري کلاس هاي سخنراني، قرآن، آموزش و گرفتن تست حافظه و افسردگي مي توان از بروز بيماريهاي سالمندان پيشگيري کرد./ح

برچسب ها: آلزایمر ، مغز ، تغذیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.