سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست فعالان بخش خصوصي "گردشگري" از دولت يازدهم/

ايران در عرصه بين المللي مطرح شود

رئيس سابق انجمن صنفي دفاتر خدماتي سفر و گردشگري استان تهران، از درخواست فعالان بخش خصوصي از دولت يازدهم گفت.

 اکبر غمخوار در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، درخواست فعالان بخش خصوصي گردشگري از دولت يازدهم را مطرح کرد .

وي با اشاره به اينکه براي معرفي و ورود گردشگر به کشور بايستي ايران در عرصه بين المللي مطرح شود،‌ گفت: اين در شرايطي که حضور در نمايشگاه هاي بين المللي متوقف شده، چگونه مي توان بدون حضور در نمايشگاه ها، مذاکره و تبليغ ظرفيت هاي گردشگري نمي توان انتظار ورود گردشگر را داشت. 
 
وي خاطرنشان کرد: عدم حضور در صحنه هاي بين المللي در سال هاي پيش رو به صنعت گردشگري ضربه خواهد زد.

غمخوار همچنين با اشاره به قرار گيري نام ايران در فهرست (don't travel) برخي از کشورهاي غربي و اروپايي، گفت: عبارت (don't travel) به اين معني که به ايران سفر نکنيد، موجب مي شود که بروز حوادث براي گردشگر خارجي مشمول بيمه سفر نشود.

وي افزود: بايستي تلاش دولت، وزارت امور خارجه و سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در راستاي حذف عبارت، سفر نکنيد (don't travel) در مورد ايران از سايت هاي گردشگري کشورهاي غربي و اروپايي است.

رئيس سابق انجمن صنفي دفاتر خدماتي سفر و گردشگري استان تهران تاکيد بر عکسبرداري و انگشت نگاري گردشگران در بدو ورود به کشور گفت:‌ در جهت جذب گردشگر بايستي در کنار فرآيند تسهيل صدور ويزا، در مقابل عکسبرداري و انگشت نگاري گردشگران در بدو ورود که با فناوري پيشرفته  در ساير کشورها اجرايي مي شود بايستي در دستور کار قرار گيرد.

وي افزود: ورود اين تکنولوژي به فرودگاه هاي بين المللي کشور هزينه چنداني نداشته و در حداقل زمان ممکن، افزايش تمهيدات امنيتي را به همراه خواهد داشت.

غمخوار با بيان اينکه توسعه گردشگري بدون ايجاد تنوع در محصولات گردشگري ميسر نخواهد شد، تصريح کرد: حمايت از بخش خصوصي موجب عرضه محصولات متنوع گردشگري کشور به دنيا خواهد شد در عرصه طبيعت گردي، گردشگري سلامت، ‌گردشگري ورزشي و .. محصولات متنوعي وجود دارد.

وي با طرح اين سوال که دولت و سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري به چه ميزان در معرفي ايران را به عنوان مقصد گردشگري  موفق بوده،‌اظهار داشت: دولت بايستي ابتدا ايران را در عرصه جهاني معرفي کند، محصولات متنوع در حوزه گردشگري براي عرضه به گردشگران آماده است.

رئيس سابق انجمن صنفي دفاتر خدماتي سفر و گردشگري استان تهران با اشاره به اظهارات رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، در خصوص نبود مشکل تقاضا براي جذب گردشگر سایه جاذبه های تاریخی و طبیعی کشور،‌ گفت: مشکل تقاضا براي جذب گردشگر وجود ندارد ولي برخي هنوز نمي دانند ايران کجاست.

وي ادامه داد:‌ جغرافياي مردم ضعيف است، بايستي ايران به عنوان مقصد گردشگري به جهان عرضه شود.

وي افزود: در شرايطي که برند و لوگو براي کشور هاي موفق در عرصه گردشگري تعريف شده، هنوز لوگو و شعار گردشگري کشور مشخص نيست و تا زماني که اين اصل مورد توجه قرار نگيرد، نمي توان انتظار زيادي براي ورود گردشگر به کشور داشت.

غمخوار با تاکيد بر چالش پيشروي گردشگري با جزئيات بيشتر در قالب جلسات متعدد با مسئولان امر گفته شده، با بيان اين جمله که آنچه که گفتم، آنچه که آنان شنيدن،‌ آنچه که آنها عمل کردند، ‌اظهار داشت: اميدواريم اين چالش ها در عرصه اجرايي حل شود.

وي در پايان اظهار داشت: عدم حضور در صحنه هاي بين المللي در سال هاي پيش رو به صنعت گردشگري ضربه خواهد زد.

انتهاي پيام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.