سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر خارجه "قرقیزستان" خواستار برقراری خط هوایی مستقیم بین تهران و بیشکک شد

وزیر خارجه قرقیزستان در دیدار با همتای ایرانی خود خواستار برقراری خط هوایی مستقیم بین ایران و قرقیزستان شد و اراده رئیس جمهور این کشور برای گسترش همه جانبه مناسبات تهران - بیشکک را خاطرنشان ساخت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، دكتر "محمدجواد ظریف"وزیر امور خارجه کشورمان که در نیویورک به سر می‌برد با همتای قرقیزستانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

ظریف در این دیدار ضمن ابراز امیدواری نسبت به توسعه روابط، همکاری در حوزه حمل و نقل و ترانزیت را موجب ارتقاء ‌همکاری‌های اقتصادی، همگرایی و شکوفایی کشورهای منطقه خواند و برقراری خط هوایی مستقیم بین دو کشور را برای ارتقاء‌ ارتباطات مردمی و تسهیل امور تجاری سازنده توصیف کرد.

ظریف با اشاره به توانمندی‌های ایران در حوزه‌های صنعتی، عمرانی و خدمات فنی و مهندسی، آمادگی کشورمان را برای مشارکت در طرح‌های توسعه‌ای قرقیزستان اعلام کرد.

وزیر امور خارجه "قرقیزستان" نیز سفر اخیر دكتر "حسن روحانی" رئیس جمهور به بیشکک برای شرکت در اجلاس شانگهای را مهم خواند و با اشاره به فضای جدید بین‌المللی در خصوص ایران گفت: هرگونه شرایط خوب برای ایران برای ما نیز خوب است.

وی با اشاره به تبادل هیئت‌های مختلف دو کشور در سال‌های اخیر از پیشرفت مناسبات در عرصه‌های سیاسی، تجاری و اقتصادی ابراز رضایت کرد، و در عین حال یادآور شد: با توجه به ظرفیت‌های فراوان، سطح روابط تجاری در سطحی که ما را راضی کند، نیست.

وزیر خارجه "قرقیزستان" خواستار برقراری خط هوایی مستقیم بین ایران و "قرقیزستان" شد و اراده رئیس جمهور این کشور برای گسترش همه جانبه مناسبات تهران - بیشکک را خاطرنشان ساخت.

وی همچنین خواستار مشارکت بیشتر شرکت‌های ایرانی در طرح‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری‌های مشترک دو کشور شد.انتهای پیام/

منبع:فارس




تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.