سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افت نرخ ارز صدمات جديدي به عرصه اقتصادي وارد مي کند

بالا رفتن نرخ ارز در چند ماه گذشته آسيب هاي جدي به صنعت، توليد و تبادلات اقتصادي کشور وارد کرد و در حال حاضر پايين آمدن نرخ ارز صدمات جديدي به عرصه اقتصادي وراد ميکند.

ابراهيم نکو عضو کميسيون اقتصادي مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: موضوع جلوگيري از کاهش نرخ ارز که توسط رئيس کل بانک مرکزي ارائه شده درست است و دولت بايد تلاش کند تا نرخ دلار نزول کند و استفاده از ابزارهاي لازم براي جلوگيري از افت شديد قيمت لازم است.

وي افزود: پرداخت ارز مرجع به برخي افراد و واحدها هزينه سنگين بر دوش دولت و ملت وارد کرد و در حال حاضر اقتصاد کشور به نرخ تحت عنوان مرکز مبادلات قرار دارد و صادرکنندگان با توجه به اين مقدار نسبت به صادرات محصولات تشويق مي شدند و با پايين آ‌مدن نرخ ارز به واحدهاي صادراتي ضرر وارد مي شود.

وي گفت: صادرکنندگان و توليدکنندگان با نرخ فعلي تطبيق پيدا کرده اند و افت نرخ ارز در نهايت به صادرات آسيب خواهد شد و سبب کاهش ميزان صادرات خواهد شد.

اين نماينده مجلس افزود: به دنبال کاهش صادرات به بخش هاي توليدي کشور آسيب وارد مي شود و بخش توليد به ثبات مديريت و هزينه ها محتاج است.

وي ادامه داد: طبق گزارشات نرخ واقعي دلار حدود 3000 تومان تخمين زده شود و نزديکي به نرخ واقعي درست است.

نکو افزود: در ماه هاي گذشته که با افزايش روزانه نرخ دلار مواجه بوديم پايين آمدن قدرت پول ملي از نگراني ها به شمار مي آيد و در حال حاضر کاهش نرخ ارز به صلاح قدرت پولي نيست.

وي گفت: کاهش بهاي طلا و سکه کم شدن ميزان حباب بد نرخ کالا و مسکن تاثير دارد و امروز با کاهش قيمت مسکن روبرو بوديم و کاهش بهاي طلا باعث ايجاد نوعي جو رواني در بازار و جامعه است.

وي در پايان گفت: کاهش نرخ طلا و جو رواني ايجاد شد ميزان عرضه دلار توسط مردم در بازارر را افزايش و بر مقدار بهاي ارز شد همچنين اتفاقات جهاني و برداشته شدن برخي تحريم ها بر شکسته شدن نرخ ارز تاثير داشت.
انتهاي پيام/
برچسب ها: ارز ، عرصه ، اقتصادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Abc
۰۰:۴۴ ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
کسی که ماهی چند ده میلیون حقوق می گیرد صلاحیت صحبت در مورد منافع اقشار کم درآمد را ندارد. چون درک صحیح از زندگی مردم متوسط و مشکلات اقتصادی آنها نداد