سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت بیماریابی زودرس سرطان

پزشک فوق تخصص بیماری‌های خون و سرطان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، تاکید کرد: با بیماریابی زودرس سرطان و مشارکت افراد جامعه در روش‌های تشخیصی، آمار مرگ‌ومیرهای ناشی از سرطان کاهش قابل‌توجهی می‌یابد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب‌دا؛ دکتر امید مدیرامانی با تاکید بر نقش موثر افراد جامعه در تضمین سلامت خود، اظهار کرد: بیماریابی زودرس، روشی برای مقابله با بیماری مهلک سرطان است.

وی افزود: در این روش، افراد بدون علامت برای تشخیص به پزشک مراجعه کرده و سرطان‌های بدخیم در مراحل ابتدایی، شناسایی می‌شوند.

این پزشک فوق تخصص بیماری‌های خون و سرطان، ابراز داشت: حساسیت افراد نسبت به سلامت و اهمیت این مقوله برای اعضای جامعه، مهم‌ترین شرط مشارکت در تشخیص زودرس سرطان‌ها است.

مدیرامانی با بیان اینکه روش‌های بیماریابی زودرس اغلب  با هزینه اندکی انجام می‌گیرد، تصریح کرد: در این روش ضمن حفظ و ارتقاء سلامت ، فرد مبتلا درگیر  روش‌های درمانی دشوار و هزینه‌های گزاف آن نخواهد شد.

 درمان موثر بیماران سرطانی در اثر تشخیص زودرس

پزشک فوق تخصص بیماری‌های خون و سرطان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تاکید کرد: بواسطه تشخیص زودرس، درمان اين بیماران، محدود و با شيوه موثرتري انجام ميگيرد و کیفیت زندگی آینده آنان نیز ارتقاء می‌یابد.

وی ادامه داد: در حال حاضر در مورد سرطان‌هایی مانند سرطان پستان، روده بزرگ، گردن رحم، ریه و پروستات، روش‌های بيماريابي اعم از آزمایشگاهی، تصویربرداری و اندوسکوپی و سایر روش‌های مناسب در کشور وجود دارد.

مدیرامانی با توصیه به حساسیت مردم نسبت به سلامت خود و پیگیری روش‌های تشخیصی، گفت: در کشور ما افراد می‌توانند با مراجعه به پزشکان فوق‌تخصص‌ بیماری‌های  خون و سرطان، از سلامت خود اطمینان یافته و یا مانع از بروز مشکلات جبران‌ناپذیر بعدی شوند.

وی یادآور شد: نقش رسانه‌های جمعی در جهت فرهنگ‌سازی و ایجاد حساسیت عمومی در جامعه نسبت به سلامت خود، تعیین‌کننده است./ح
برچسب ها: سرطان ، درمان ، تغذیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.