سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جمعه هفتم مهر ماه انجام شد

پاکسازی غار «رودافشان» در روز غار پاک

روز جمعه هفتم مهرماه با حمایت سازمان حفاظت از محیط زیست برنامه‌ روز غار پاک در غار رودافشان انجام شد تا بر لزوم توجه به این بخش از گردشگری تاکید شود.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، خبرگزاری میراث فرهنگی ـ گردشگری ـ چند سالی است که غارنوردان و علاقه مندان به کوهستان و غارها در اولین جمعه مهر ماه گرد هم می آیند و با پاکسازی محیط غارها و کوهستان حرکتی نمادین به منظور توجه بیشتر به این بخش از گردشگری انجام می‌دهند.

 
روز غار پاک و فعالیتی که به منظور پاکسازی غارها انجام می‌شود از سال 89 با استقبال خوبی از سوی غارنوردان و غارشناسان در شهرها و استان‌های مختلف روبه‌رو شد. سال گذشته نیز طبق دستور سازمان حفاظت از محیط ‌زیست ، 20 استان به همراه انجمن غارنوردان و غارشناسان به پاکسازی غارها پرداختند که در این راستا بیش از یک تن زباله از 30 غار ایران خارج شد.
 
امسال نیز، روز جمعه هفتم مهرماه با حمایت سازمان حفاظت از محیط زیست برنامه‌ روز غار پاک در غار رودافشان انجام شد. همچنین غار بورنیک در جاده فیروز کوه میزبان مراسم ازدواج نمادین دو غارنورد خواهد بود تا با این کار لزوم توجه به غارها را به همگان گوشزد کنند.
 
به گزارش CHN، تجزیه‌ زباله در درون غار بسیار دیر انجام می‌شود، این درحالی است که زباله‌هایی از سال 1352 مثل قوطی کنسروهای لهستانی یا طناب‌های پوسیده و... در غارهای ایران وجود دارد و این نیاز احساس می‌شود که مسئولان باید توجه بیشتری به این بخش داشته باشند.
 
 
برچسب ها: غار ، پاکسازی ، حفاظت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.