سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پيشرفت 90 درصدي طرح ملي آزاد راه ساوه – همدان

اين آزاد راه به طول 176 کيلومتر در قالب 2 قطعه در دست اجراست که 85 کيلومتر آن در محدوده استان همدان و 91 کيلومتر آن در استان مرکزي واقع شده است.

  
به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،قطعه اول و دوم آزاد راه ساوه - همدان بطول 85 کيلومتر در قالب طرح ملي ، 3 بهمن 91 افتتاح شد و هم ‌اکنون عمليات اجرايي باند دوم آن در حال اجراست.
با بهره‌برداري از 55 کيلومتر مسير موجود در باند شمالي آزاد راه همدان – ساوه ، 20 کيلومتر اين مسير کوتاه‌تر شده و رانندگان ديگر براي عزيمت از تهران به همدان وارد شهر فامنين و ويان نمي‌شوند.
نماينده مردم همدان و فامنين در مجلس شوراي اسلامي گفت: طرح ملي آزاد راه کربلا در صورتي که سازمان راهداري 20 ميليارد تومان به پيمانکار طرح پرداخت کند تا 2ماه آينده به بهره برداري مي رسد .  
آقاي کارخانه اي افزود: 50 درصد اين طرح بر عهده وزارت راه و شهرسازي بود که تعهد خود را انجام داده است ، پيمانکار بخش خصوصي هم 33 درصد تعهد خود را اجرا کرده و تنها سازمان راهداري به 17 درصد تعهد خود عمل نکرده و موجب کندي در افتتاح طرح شده است.   
اين آزاد راه که از مرکز به غرب کشور امتداد دارد بخشي از آزاد راه کربلا است که در اصل به قصر شيرين و از آنجا به کربلا متصل خواهد شد.
ابتداي اين آزاد راه از 25 کيلومتري ساوه آغاز مي شود و در کيلومتر 175 در منطقه کوريجان همدان به پايان مي رسد.
آزاد راه کربلا در آينده به سمت کرمانشاه ، قصرشيرين و کربلا امتداد خواهد يافت.
آزاد راه کربلا ( ساوه – همدان ) با هدف کاهش 3 ساعته زمان سفر ، رفع تنگناهاي دسترسي به غرب کشور ،  کاهش مصرف سوخت و استهلاک خودرو طراحي و ساخته شده است.

برچسب ها: آزاد راه ، پیشرفت ، ساوه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.