سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/

صادرات انجیر استهبان فارس به کشورهای مختلف

انجیر استهبان فارس علاوه بر فرآوری به کشورهای مختلف از جمله هند، چین، مالزی و ... صادر می شود.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، رئیس جهاد کشاورزی شهرستان استهبان در خصوص کارخانه فرآوری انجیر در استهبان گفت: حدود شش واحد در این شهرستان در زمینه ضد عفونی کردن، بسته بندی و... محصول انجیر فعالیت دارد.

بوستانی با اشاره به اینکه انجیر از این شهرستان به دیگر کشورها نیز صادر می شود، گفت: عمده ترین صادرات انجیر از استهبان به هند، چین، مالزی و... است.

فرماندار شهرستان استهبان نیز گفت: وضعیت انجیرستانهای استهبان در سال جاری به دلیل بارشهای به نسبت مناسب تا حدودی بهبود یافت.

نعمت الله اکبری نژاد افزود: اما با وجود این بارشها اما همچنین وضعیت انجیرستانها بحرانی است و تعداد قابل توجهی از درختان خشک شده اند.

وی با بیان اینکه منطقه استهبان منطقه ممنوعه اعلام شده، ادامه داد: بر همین اساس به خاطر اینکه اجازه حفر چاه داده نمی شود باغداران برای آبیاری درختان به صورت دستی اقدام می کنند که بر اساس اظهارات کارشناسان مشکلاتی به وجود آورده است.

فرماندار شهرستان استهبان با انتقاد از عدم تخصیص اعتبار برای برون رفت انجیرستانها از این وضعیت گفت: حداقل طی دو سال گذشته اعتبار مناسبی در نظر گرفته نشده و قطب تولید انجیر جهان همچنان با خشکسالی دست و پنجه نرم می کند.

اکبری نژاد گفت: در این خصوص ضروری است که موضوع اختصاص بودجه برای رهایی از این وضعیت در دستور کار قرار گیرد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان استهبان گفت: در حال حاضر در 10 الی 20 درصد از میوه های انجیر استهبان، مگس سرکه ای دیده شده که این موضوع یک هشدار است.

بوستانی ادامه داد: در این خصوص باغداران باید به هشدارها توجه کنند در غیر این صورت علاوه بر خشکسالی این آفت نیز انجیرها را از بین خواهد برد./س

برچسب ها: صادرات ، انجیر ، استهبان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Sandbad
۱۱:۲۷ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
ممنون از توضیحات شما