سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/

هشدار نسبت به افزایش آمار بیماران مبتلا به تالاسمی در استان

مدیرکل پزشکی قانونی استان چهارمحال و بختياري، نسبت به افزایش آمار بیماران مبتلا به تالاسمی در این استان به دلیل عدم توجه کافی به آزمایش های غربالگری قبل از ازدواج هشدار داد.

منصور فيروز بخت گفت: در استان چهارمحال و بختياري، 25 درصد نوزادان مبتلا به بيماري خوني مينور به تالاسمي ماژور مبتلا مي شوند.
وی افزود: از ابتداي امسال تاكنون 40 مجوز سقط درماني از پزشكي قانوني استان چهارمحال و بختیاری صادر شده كه از اين تعداد 9 مورد، معادل 22.5 درصد مربوط به ابتلاء جنين به تالاسمي ماژور بوده است.
مدیرکل پزشکی قانونی استان چهارمحال و بختياري اظهار داشت: هفت مورد از اين تعداد مربوط به شهرستان لردگان است كه عمده ترين دليل آن زياد بودن آمار ازدواج فاميلي در اين شهرستان می باشد و كاهش اين مشكل در لردگان نيازمند فرهنگ سازي است.
فيروز بخت تصریح کرد: سال گذشته در استان چهارمحال و بختیاری، مجوز 92 مورد سقط درماني صادر شد كه از اين تعداد 16مورد مربوط به تالاسمي ماژور بوده و از اين تعداد 11 مورد مربوط  به شهرستان لردگان است.
مديركل پزشكي قانوني استان چهارمحال و بختياري گفت: مجوز سقط درماني در پزشكي قانوني به دليل بيماري جنين و يا مشكلاتي كه مادر را تهديد مي كند، صادر مي شود به شرطي كه سن جنين زير چهار ماه (19هفته و دو روز) باشد و با رضايت مادر صادر مي شود.
وي، از خانواده ها خواست قبل از ازدواج و يا بارداري تست هاي غربالگري حاملگي را انجام دهند تا با اين بيماري ها مواجه نشوند.
فیروز بخت، در خصوص سقط غير قانوني در استان چهارمحال و بختیاری آماري ارائه نداد و اظهار داشت: انجام سقط غير قانوني مجازات حبس و جريمه دارد و دستگاه هاي قضايي با اين افراد برخورد مي كنند./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.