سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنگنه در خانه ملت گزارش داد/درآمدهای نفتی 6 ماه اول 92 محقق شده است

وزير نفت با حضور در مجلس شوراي اسلامي، آخرين وضعيت پروژه هاي صنعت نفت و ميزان درآمدهاي نفتي كشور همچنين پيشرفت هاي اجراي در اين صنعت را براي نمايندگان خانه ملت تشريح كرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، بيژن نامدار زنگنه به منظور تشريح آخرين وضعيت طرح ها و پروژه هاي وزارت نفت و ميزان درآمدهاي نفتي كشور و پيشرفت طرحهاي در دست اجراي صنعت نفت روز گذشته (دوم مهرماه) در مجلس شوراي اسلامي حضور يافت.  
 
غلامرضا كاتب؛ سخنگوي كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران،  با بيان اين مطلب  گفت: در جلسه اي كه با حضور وزير نفت برگزار شد، گزارشي از وضعيت درآمدهاي نفتي كشور و پيشرفت طرح هاي در دست اجراي صنعت نفت همچنين برنامه هايي كه براي راه اندازي پالايشگاه خليج فارس  ارائه و مورد بررسي قرار گرفت.

كاتب با بيان اينكه نگاه وزير نفت، قطع كامل وابستگي به واردات بنزين است، ادامه داد: همچنين در اين جلسه، بند (1) و (2) از لايحه اصلاح قانون بودجه سال 1392 كل كشوردر جلسه كارگروه كميسيون برنامه و بودجه مجلس مورد بررسي قرار گرفت و مقرر شد كليات اين اصلاحيه در جلسه هفته آينده اين كميسيون مورد بررسي قرار گيرد.

در ادامه ناصر سوداني، عضو ديگر كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي نيز در اين زمينه گفت: وزارت نفت با رعايت قانون اساسي و آگاهي مجلس مي تواند موجب تكامل قراردادهاي نفتي شود.  

وي اظهار داشت: لازم است قرارداهاي نفتي بر اساس اصل ٦٧ قانون اساسي با آگاهي مجلس تنظيم شود كه ما در اين خصوص با تاكيد بر حفظ مصالح ملي كشور، مجوز تكامل بخشي به قراردادهاي نفتي را به وزارت نفت داده ايم.

سوداني در خصوص بهره مندي بيشتر از ظرفيت هاي بين المللي براي سرمايه گذاري در صنعت نفت كشور نيز اظهار داشت: ايران تمايل دارد ابعاد همكاري ها را با شركت هاي بين المللي به خصوص درعرصه سرمايه گذاري نفت و گاز گسترده تر كند.

وي حضور شركت هاي بين المللي در پروژه هاي نفتي ايران را منوط به تامين منافع ملي دانست و افزود: ما از رويكردهايي كه تامين كننده منافع و مصالح كشور است با قوت حمايت مي كنيم.
به گفته وی نگاه وزیر این است که دیگر وابستگی به واردات بنزین نداشته باشیم و گاز مورد نیاز را هم در داخل تامین کنیم.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس  افزود: بند یک و دولایحه اصلاح قانون بودجه سال 1392 کل کشوردر جلسه کارگروه کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد کلیا ت این اصلاحیه در جلسه روز سه شنبه هفته آینده کمیسیون مورد بررسی قرار می گیرد.

در ادامه سید مهدی موسوی‌نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس، با اشاره به جلسه دیروز این کمیسیون گفت: در جلسه دیروز کمیسیون تقاضای تحقیق و تفحص بنده از شرکت ملی نفت با حضور مسئولین این شرکت مورد بررسی قرار گرفت.
 
وی ادامه داد: 4 محور اصلی تحقیق و تفحص از شرکت ملی نفت در مورد خرید نفت از برخی شرکت‌های اروپایی، عدم موفقیت نسبی در پرژه‌های نفت و گاز مانند پارس جنوبی، استفاده و بکارگیری نیروهای غیر بومی در شرکت‌های نفتی استان‌ها و مناطق نفت‌خیز کشور و استفاده از نیروهایی با هدف مشخص که ضربات بزرگی بر پیکره صنعت نفت و اشتغال وارد کرده است، در جلسه دیروز مورد بررسی قرار گرفت.
 
عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه اظهار داشت: توضیحات مسئولین شرکت ملی نفت در خصوص موارد مطرح شده از تحقیق و تفحص برای اعضا قانع‌کننده نبود که قرار شد آن‌ها مستنداتی از توضیحاتشان به اعضای کمیته تحقیق و تفحص ارائه کنند.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.