سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روانشناسي شخصيتي از روي مسواك!

پزشكان به تازگي دريافته اند كه حالات روحي افراد تنها بر روي نحوه لباس پوشيدن آن ها اثر نمي گذارد و بلكه حتي بر روي طريقه مسواك زدن و شيوه انتخاب مسواك آن ها نيز تأثير گذار است.

به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛ بر اساس جديدترين پژوهش هاي انجام شده، مسواك ها به سه دسته اصلي نرم، متوسط و سخت از لحاظ ميزان انعطاف برس تقسيم مي شوند.

گفتني است، افراد افسرده، بد اخلاق يا خشن معمولاً علاقه به استفاده از مسواك هاي زبر و سخت پيدا مي كنند و افراد شاد و يا متعادل از مسواك هاي متوسط و نرم استفاده مي كنند.

بررسي ها نشان مي دهند دندان پزشكان هشدار مي دهند كه علاوه بر تغييرات شيميايي ناشي از ترشح هورمون هاي استرس، اضطراب و خشم كه باعث قليايي شدن محيط دهان و دندان و بروز پوسيدگي و بوي بد دهان مي شوند، علاقه به استفاده از مسواك هاي زبر و خشن نيز باعث تشديد آسيب به ميناي دندان مي شود.

پزشكان توصيه مي كنند تا افراد نوع مسواك انتخابي خود را بر اساس توصيه و تجويز دندان پزشك خود انتخاب كنند و در حفظ تميزي و پاكيزگي مسواك خود بكوشند و هر شش ماه يكبار مسواك خود را تعويض نمايند تا بهترين نتيجه را از مسواك زدن بدست آورند.
برچسب ها: مسواک ، شخصیت ، دهان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.