سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در مراسم رونمايي از كتاب‌هاي منتشر شده دفاع مقدس؛

مستندات را بايد به نسل بعد منتقل كنيم/ افتتاح اتاق پژوهشي فرهنگسراي انديشه

"امير پوردستان" فرمانده نيروي زميني ارتش در اين مراسم لزوم انتقال مستندات به نسل بعد را عنوان كرد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، در اين مراسم حجت الاسلام و المسلمين "حسينيان" رئيس مركز اسناد انقلاب اسلامي، سردار "پوردستان" فرمانده نيروي زميني ارتش حضور داشتند.



در اين مراسم "حجازي" رئيس فرهنگسراي "انديشه" ضمن خير مقدم به مدعوين گفت: فرهنگسراي "انديشه" با نگاه ترويج كتاب و كتابخواني، پنجاه و هفتمين نشست خود را برگزار مي‌كند،‌ گاهي در اين مراسم نگاه مناسبتي داشته با مراكز فرهنگي با نگاهي فرهنگي و اجتماعي به سوي مسايل فرهنگي رفته است.

وي تأكيد كرد: "حسينيان" رئيس مركز اسناد انقلاب اسلامي و "پوردستان" فرمانده نيروي زميني ارتش تأثير به‌سزايي در فرهنگ داشتند انقلاب ما، انقلابي فرهنگي بوده و بايد در اين عرصه‌ها خوش بدرخشند بر مردم ما در حوزه‌هاي مغفول واقع شده اثر بگذارند.

رئيس فرهنگسراي "انديشه" با بيان اين فرهنگسرا بعنوان معدود فرهنگسراي فعال در امر كتابخواني افزود: افتخار افتتاح اتاق‌هاي پژوهشي را دارد از معدود كتابخانه‌هاييست كه اتاق پژوهشي در اختيار اساتيد و پژوهشگران قرار مي‌دهد افتخار با افتتاح اتاق پژوهشي در هفته دفاع مقدس بوده هفته‌اي كه در آن چه جان بر كف‌هايي توانسته كشور را حفظ كنند اميدواريم اين رونمايي‌ها توانايي ايجاد گفتمان‌هاي تازه در عرصه مكتوب را داشته‌ باشد.

"حجت الاسلام و المسلمين حسينيان" رئيس مركز اسناد انقلاب اسلامي در اين مراسم ضمن تشكر و سپاس از "حجازي" رئيس فرهنگسراي "انديشه"، "امير پوردستان" فرمانده نيروي زميني ارتش، گفت: بعد از انقلاب اسلامي چنين قيافه‌اي كه برازنده نيروي زميني باشد كمتر داشتيم. قرآن تالوت را هم در جسم و هم در علم فرماندهي داراي علم و آگاهي از طرف خداوند بيان كرده است.

وي ضمن تشكر از "امير پوردستان" و همكاران وي براي ياري دادن وي در نگارش تقويم تاريخ دفاع مقدس افزود: اين كتاب دائرةالمعارف دفاع مقدس داده و استمرار نگارش آن به اين ترتيب، آن را به 80 جلد مي‌رساند امروز جلد بيست و يكم اين كتاب به همراه كتاب‌هاي ديگر رونمايي مي‌شود.

حسينيان با تشكر از پژوهش‌هاي نيروي زميني ارتش و همكاري با مركز اسناد انقلاب اسلامي در اين زمينه اين كتاب را از كتاب‌هاي پرافتخار براي نسل‌هاي آينده عنوان و بيان كرد: از اميران "حميدرضا هدايت"، "كريم پور"، "رمضاني" مدير انتشارات مركز اسناد انقلاب اسلامي تشكر مي‌كنم.

وي با بيان سپاس از خداوند براي ياد كردن از شهدا در اين ايام مقدس ادامه داد: ارتش بي‌شك يكي از آيه‌ها و نشانه‌هاي حكمت الهي است، اراده‌ي خداوند بر اين قرار گرفته كه مستضعفان جهان به حكومت و وراثت زمين برسند،‌ اين اراده‌الهي در طول تاريخ محقق شده است.

وي با بيان به حكومت رسيدن مستضعف در شرايط تقسيم جامعه به دو طبقه متكبر و مستضعف خاطر نشان كرد: خداوند به دليل آنكه موسي مايه حزن و براندازي فرعون شود وي را توسط آنان نجات داده و اين اراده و الطاف الهي نسبت به بندگان مستضعف است.
وي با همگونه تاريخي دانستن ارتش با موسي تصريح كرد: ارتشي كه به دو منظور حفظ منابع ابرقدرت‌ها در روابط بين‌المللي از جمله دكترين "نيلسون" و حفظ تاج و تخت توسط نظام شاهنشاهي توسعه و رشد داده شد اراده برتر حاكم بر جهان نتيجه عكس داد، اين نشانه اراده حاكم بر جهان است.

حسينيان با بيان پيوستن ارتش به مردم با تمام سرمايه‌گذاري‌هاي نظام شاهنشاهي بر آن به منظور حفظ تاج و تخت عنوان كرد: مسئله مغفول مانده شناخت عميق امام از ارتش بود.

وي به بيان نظرات امام خميني(ره) درباره ارتش و شناخت عميق ايشان از ارتش پرداخت و اظهار داشت: اين موسي‌اي كه در دامن فرعون رشد كرد در چند جا از جمله 22 بهمن، در جنگ تمام عيار ابرقدرت‌ها در برابر نظام و دفاع مظلومانه ارتش با وجود كمي امكانات در 8 سال دفاع مقدس آزمايش خود را پس داد.

وي با بيان حديثي از حضرت علي(ع) به وجود اراده ديگري در جهان اشاره كرد و افزود: در جهان سياست قبل از انتظار چراغ سبز آمريكا بايد به خدا متوسل شده و از خدا استمدا بگيريم.

وي با اشاره به سخنان فرماندهان نظامي هنگام بازگشت از ديدار با امام(ره) تصريح كرد: چه كسي باورش مي‌شد ارتش پس از انقلاب با وجود آسيب‌ديدگي بتواند روزي صدام را وادار به تسليم كند، خداوند بارها در قرآن وظيفه خود را ياري مؤمنين عنوان كرده است.

وي با بيان پيروزي ملت ايران هنگام اطمينان به خداوند و برگرفتن ياري توسط خداوند هنگام تكيه بر ابرقدرت‌ها از ملت ايران افزود: خداوند امروز هم مي‌تواند ما را ياري كرده بايد به خداوند اطمينان كرد. خداوند وسايل نابودي مؤمنين را برعكس در اختيار مؤمنين قرار مي‌دهد.

وي در پايان خطاب به نويسندگان راوي پايمردي رزمندگان در جبهه‌هاي جنگ جوهر قلم علما را بالاتر از خون شهدا و اين روايت‌ها را سبب دوام خون شهدا عنوان كرد.

در اين مراسم "اميرپوردستان" فرمانده نيروي زميني ارتش ضمن تبريك هفته دفاع مقدس با بيان اتفاقات قبل از واقعه‌ عاشورا بيان كرد: استاد "مطهري" كليد كلمات امام حسين(ع) را حماسه و كليد شخصيت‌ حضرت علي(ع) را مروت مي‌داند،‌ در زمان نواخته شدن شيپور جنگ ملت ايران دين لغلغه زبانشان نبوده با سلول سلول بدنشان دين را پذيرفته در اين جنگ شركت كردند.

وي با بيان لبيك گفتن ملت ايران به حسين زمانشان، در خون غلتيدن و اجازه تجاوز به دشمن ندادند ملت ايران افزود: آنان عزت خود را به جهانيان نشان دادند پس از پيروزي انقلاب اسلامي، استكبار جهاني از نهال انقلاب اسلامي ناخرسند و خواستار چيزي غير از حاكميت اسلام در ايران بود، اولين حركت‌هاي براندازي خود را از طريق محاصره اقتصادي، منزوي سازي ايران، بمب‌گذاري، ترورهاي كور و هوشمند انجام داد.

وي با بيان ايجاد ناامني در كشور توسط استكبار و بيان نيروي زميني ارتش بعنوان اولين نيرويي كه لباس رزم پوشيد ادامه داد: پس از انقلاب سپاه با مأموريت‌هاي اطلاعاتي و امنيني تأسيس شده و بسيار شايسته كار خود را انجام داد، نيروي زميني يگان سازمان‌دهي شده براي مقابله با ضد انقلاب بود.

وي با بيان سالم بودن بدنه ارتش پس از پيروزي انقلاب حركت‌هاي مؤمنانه و شجاعانه به منظور حفظ انقلاب و ناامني در غرب و جنوب غرب توسط نيروهاي ضدانقلاب تأكيد كرد: استكبار يك انسان خودخواه و جاه‌طلب به نام صدام را تجهيز كرده، صدام به منظور تهاجم نياز به زمينه‌سازي داشت.

وي با اشاره به ناامني‌هاي اواخر 58 و اوايل 59 و تغيير وضعيت مرز از انتظامي به نظامي اظهار داشت: در كتابها مي‌خوانم ارتش كوتاهي كرده يگان‌هاي مستقر شده در مرز با زمزمه منحل شدن ارتش روبرو بودند، سياست‌هاي غلط دولت بني‌صدر، انتقالات بي‌رويه سربازها،‌ اعتبارات تأمين و نگهداري داده نشده از مشكلات بود.

وي ادامه داد: ما اين مستندات را بايد به نسل بعد منتقل كنيم و تلاش در انتقال اين فرهنگ به آيندگان داشته باشيم از ويژگي‌هاي جنگ و دفاع مقدس ما مي‌توان به مدافع باورها و اعتقادات بودن، وارد نبرد نشدن مانند گلادياتورها، استفاده نكردن از هر وسيله به منظور رسيدن به هدف اشاره كرد.

وي تأكيد كرد: در اين جنگ هم بمب‌هاي شرقي هم گلوله‌هاي غربي، كشور را هدف قرار داده، اين‌ها بايد مستندسازي شود و بايد به عنوان مستندات به نسل سوم منتقل شود.

وي در پايان از نگارش تقويم تاريخ جنگ و در دستور كار داشتن شرح‌حال نويسي خبر داد، همچنين در اين مراسم حجت‌الاسلام والمسلمين "حسينيان" رئيس مركز اسناد انقلاب اسلامي، "پوردستان" فرمانده نيروي زميني ارتش و "حجازي" رئيس فرهنگسراي "انديشه" از كتاب‌هاي "بهشت مسموم" اثر "منيژه جان قلي"، "آتش در آب" اثر "احمد حسينيان"، "عمليات مرصاد" و "سرنوشت منافقين" از "محمدعلي صدرشيرازي"،‌ "خدا خرمشهر را آباد كرد" از "امير فرهاد بهروزي" و "به سوي شلمچه" اثر "امير سعيدپور داراب" رونمايي شد.

گفتني است؛ از حاشيه‌هاي اين مراسم مي‌توان به تقدير از نويسندگان كتاب‌هاي رونمايي شده و افتتاح اتاق پژوهشي فرهنگسراي "انديشه" با حضور حجت‌الاسلام والمسلمين "حسينيان" و "امير پوردستان" اشاره كرد. /ص

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.