سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو کميسيون عمران مجلس/

هنوز ديجيتال به حوزه "ساخت و ساز" کشور وارد نشده است/احياي ديپلماسي حوزه "مسکن" ضروري است

عضو کميسيون عمران مجلس با بيان اينکه احياي دفتر امور بين الملل صادرات فني مهندسي ضروري است گفت: هم اکنون ساخت و سازها در کشور ما سنتي مدرن است که اين مساله مشکلات زيادي از جمله بيکاري و عدم صنعتي سازي ساختمان ها را به وجود آورده است.

علي نعمت چهاردولي نماينده مردم همدان و ملاير در خانه ملت در گفتگو با خبرنگار اقتصاد در باشگاه خبرنگاران، در خصوص احياي دفتر امور بين الملل صادرات فني مهندسي ساختمان اظهار داشت: نظام ساختماني ما هم اکنون مابين سنتي و مدرن است ولي در اين دنياي بينابين، هنوز نظام سنتي به نظام مدرن ارجحيت دارد.

وي با بيان اينکه اين مساله هزينه ها و مشکلات کشور را افزون کرده است تصريح کرد: اگر فضايي فراهم شود که بتوانيم از ان طريق هم از بهترين هاي روز دنيا استفاده کنيم و هم توانمندي هاي خود را به دنيا معرفي کنيم قطعا از نظر توان تخصصي صنعت ساختمان و هم از نظر فرستادن نيروهاي کار در اين زمينه، بهره کافي را خواهيم برد.

چهاردولي افزود: در ايران تحصيل کرده رشته هاي عمران شهرسازي و نقشه برداري فراوان است اما اکثر اين افراد بيکار هستند از اين رو اگر اين مساله عملي شود هم از توان اين نيروها استفاده شده و هم ارز آوري موثري در کشور صورت ميگيرد و از طرف ديگر مي توانيم از توان متخصصين ساير کشورها استفاده نمائيم.

عضو کميسيون عمران مجلس با بيان اينکه نظام مهندسي ما به دنبال منافع اقتصادي خود است اظهار داشت: در واقع نظام مهندسي ما، تبديل به مکاني براي اشتغال و نه ارتقاي صنعت ساختمان شده است.

وي افزود: از اين رو بسياري از پارامترها در اين حوزه ناديده گرفته مي شود که بعنوان مثال گاهي اوقات مجوزهايي صادر مي شود که  اصلا نبايد صادر شود.

نماينده مردم همدان و ملاير در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به نحوه ساخت و ساز در کشور گفت: استفاده از کولر آبي در شرايط بحران آبي در کشور رخوت و سستي پنجره ها و سيستم برقي ما با توجه به شرايط برق و آلودگي صوتي، نبود پارکينگ مناسب و به طور کلي عدم ورود ديجيتال به سيستم ساخت و ساز. از جمله مسائلي که نشان ميدهد درآمدزايي ناظرين و مهندسين ما به اجراي اين پارامترها ارجحيت يافته است.

چهاردولي تصريح کرد: از اين رو با توجه به مسائل مذکور در حوزه مسکن، وجود دفتري را که به نوعي موجب تقويت ديپلماسي حوزه مسکن شود ضرورت مي يابد.

انتهاي پيام/
 
برچسب ها: ساخت ، ساز ، مسکن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.