عضو کميسيون عمران مجلس با بيان اينکه حوزه ساخت و ساز مسکن جذابيتي براي بخش خصوصي ندارد گفت: حذف وام و حذف زمين از جمله مواردي هستند که انگيزه اي بخش خصوصي را جهت ساخت و ساز از بين برده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران،‌ عليرضا خسروي نماينده مردم سمنان و مهدي شهر در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه ورود به بخش مسکن براي بخش خصوصي جذابيتي ندارد گفت: بخش خصوصي زماني براي ساخت مسکن ورود کند که اين حوزه جاذبه داشته باشد در صورتي که هم اکنون هم وام و هم زمين حذف شده است.

خسروي افزود: براي ايجاد جاذبه لازم است زمين را با قيمت منطقه اي و وام سازندگان مسکن را در اختيار بخش خصوصي قرار دهيم.

نماينده مردم سمنان و مهدي شهر با اشاره به نقش دولت در اين مسئله تصريح کرد: تصحيح زيرساخت ها از جمله مواردي است که نياز به توجه جدي و کافي دارد.
عضو کميسيون عمران مجلس ادامه داد: به عنوان مثال، دولت مي‌تواند جواز ساختمان هاي بالاي 5 طبقه را 15 تا 20 درصد تخفيف دهد.

خسروي با اشاره به توقف ساخت مسکن مهر اشاره کرد و گفت: هم اکنون در کشور سالانه به 2 ميليون واحد مسکوني نياز داريم از اين رو اگر قرار بر توقف ساخت مسکن مهر باشد وزارت مسکن و شهرسازي بايد به طور شفاف، مواضع خود را در خصوص جايگزيني مسکن مهر اعلام کند.

وي در خصوص استفاده از صندوق توسعه ملي در ساخت مسکن اظهار داشت: ارزش صندوق توسعه ملي بسيار بالاست.

عضو کميسيون عمران مجلس تصريح کرد: اگر قرار باشد از صندوق توسعه ملي استفاده کنيم بهتر است از تکنولوژي روز در ساخت و سازها استفاده کنيم در غير اين صورت نيازي به استفاده از اين صندوق نيست.
انتهاي پيام/
برچسب ها: مسکن ، صندوق ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار