سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سود 15 درصدی فروش دارو پاسخگوی بهره 25 درصدی وام های بانکی نیست

دبیر انجمن داروسازان تهران با اشاره به افزایش سرمایه در گردش داروخانه ها گفت: اختصاص وام با کار فرد معنی دار به منظور بهبود شرایط اقتصادی داروخانه ها ضروری است.

دکتر شهاب الدین جنیدی دبیر انجمن داروسازان تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران بیان داشت: عملا با افزایش قیمت داروها طی 6 ماه گذشته، سرمایه در گردش داروخانه ها نیز افزایش پیدا کرده و با توجه به مهلت 1 تا 2 ماهه شرکت های توزیعی به داروخانه ها جهت پرداخت بدهی ها دارورخانه داران نیازمند دریافت وام از سیستم های بانکی هستند.

وی با اشاره به اینکه عمده سازمان های بیمه گر بالاتر از سه ماه مطالبات داروخانه ها را پرداخت می کنند گفت: همواره یک تا دو ماه منابع مالی از گردش ریالی داروخانه ها خارج می شود و با توجه به سود 4تا 14 درصدی حاصل از فروش دارو از نظر اقتصادی توجیه کننده دریافت وام های بالاتر از بهره 25 درصد نیست.

وی با تأکید بر اهمیت دارو در نظام سلامت اذعان داشت: با توجه به اینکه توانایی مالی داروخانه هاباعث خرید بهتر از شرکت های دارویی شده و کمبودهای دارویی ناشی از عدم توانایی مالی داروخانه ها کاهش چشمگیری پیدا می کند امیدواریم با اختصاص وام های بانکی با کارمزد مطلوب شرایط اقتصادی داروخانه ها به سمت و سویی برود که حداقل برای تأمین منابع مالی خرید دارو توجیه اقتصادی اندکی برای دریافت وام داشته باشند.

برچسب ها: دارو ، داروخانه ، بیمه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.