سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاوروف:

آمريکا از روسيه باج خواهي مي‌کند/ بازرسان بين‌المللي براي ادامه تحقيقات به سوريه بازگردند

وزير امورخارجه روسيه در گفتگو با شبکه يک تلويزيون روسيه خواستار بازگشت بازرسان بين المللي به سوريه با هدف ادامه تحقيقات شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روسيااليوم: "سرگئي لاوروف" لحظاتي پيش در سخناني اظهار داشت:بازرسان بين المللي براي ادامه تحقيقات به سوريه بازگردند

وزير امور خارجه روسيه اعلام کرد امريکا از روسيه بر سر موضوع سوريه باج خواهي مي کند و سياستش در قبال سوريه کورکورانه است.

وي در ادامه با تاكيد بر امحاي تسليحات شيميايي در سوريه،مخالفت خود را با هرگونه توسل به زور عليه اين كشور ابراز داشت و گفت براي رهايي از سلاحهاي شيميايي در سوريه بايد تلاش شود نه اينکه قطعنامه اي صادر شود که مجوز توسل به زور را بدهد.

وزير امورخارجه روسيه در بخش ديگري از سخنان خود تصريح كرد: مسكو شواهدي در اختيار دارد كه تسلط گروه هاي مسلح بر مناطقي كه در آنها تسليحات شيميايي نگهداري مي‌شود را اثبات مي‌كند.

وي افزود: مسکو آماده اعزام نيرو به سوريه براي تأمين امنيت بازرسان بين المللي است.

وزير امور خارجه روسيه در بخش ديگري از سخنانش گفت هزينه برنامه‌ از بين بردن تسليحات شيميايي (سوريه) به گفته کارشناساني که در مذاکرات آمريکا و روسيه در ژنو حضور داشتند، خيلي کمتر از يک ميليارد دلار است. وي تصريح کرد: من در خصوص اجراي اين برنامه شنيدم که سوري‌ها گفته‌اند حدود يک ميليارد دلار هزينه خواهد داشت. در ژنو با همتايان آمريکايي خود در خصوص هزينه احتمالي اجراي اين برنامه گفتگو کرديم. هزينه برآورد شده کمتر از اين بود، از اين رو لازم است کارشناس‌ها در اين باره اظهار نظر کنند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: لاوروف ، روسیه ، سوریه ، سگئی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.