خبرگزاري رويترز گزارش داد:سوريه روز جمعه جزئيات مربوط به بخشي تسليحات شيميايي خود را در اختيار سازمان منع سلاح هاي شيميايي که يک ناظر تسليحاتي در لاهه است قرار داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز، سخنگوي سازمان منع سلاح هاي شيميايي که يک نهاد تحت حمايت سازمان ملل متحد است و قرار است بر از بين رفتن زرادخانه شيميايي سوريه نظارت داشته باشد گفت : ما بخشي از مدارک را دريافت کرده ايم و در انتظار دريافت مدارک بيشتر در اين زمينه هستيم.

سازمان منع سلاح هاي شيميايي که 41 عضو دارد قرار است اوايل هفته آينده به منظور بررسي فهرست تسليحات شيميايي سوريه و توافق درباره اجراي موافقتنامه آمريکا و روسيه درباره از بين رفتن زرادخانه شيميايي سوريه ظرف مدت نه ماه ، نشست برگزار کند.

در مورد اين جدول زماني در نشست هفته گذشته بين جان کري و سرگئي لاوروف وزيران امور خارجه آمريکا و روسيه در ژنو تصميم گيري شد. 

در اين طرح همچنين روز شنبه به عنوان ضرب الاجلي براي سوريه تعيين شده است تا شرح کاملي از تسليحات شيميايي خود را ارائه کند. 

کري گفت روز جمعه با لاوروف تلفني گفتگو کرده است. وي در مصاحبه با خبرنگاران افزود آنها موافقت کردند همکاري با يکديگر را ادامه دهند و نه تنها در زمينه اتخاذ قوانين و مقررات سازمان منع سلاح هاي شيميايي بلکه براي دستيابي به قطعنامه اي قاطعانه و محکم در شوراي امنيت سازمان ملل متحد تلاش کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار