سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

يك منتقد سينما:

"پل چوبي" چوب جسارت بيانش را خورد

"محمدرضا لطفي" گفت:" پل چوبي " به دليل جسارت بيانش، چوب تحريم اكرانش را خورد.

"محمد رضا لطفي" منتقد سينما در خصوص فيلم سينمايي "پل چوبي" به خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران گفت: اساسا سينما ارتباط نزديكي با دنياي شعر دارد چون زبان شعر جسارت است و زماني كه اين دو حوزه عاري از جسارت شود ديگر معنا ندارد.

 
وي ادامه داد: روح سينما جاري است كه بتواند به بيان واقعيتها بپردازد و زماني مي توان يك هنر را كاربردي دانست كه زبان انتقاد درآن جاري باشد و اگر جسارت بيان را از آن بگيريم ديگر از سينما نامي باقي نخواهد ماند.   
 
لطفي اظهار داشت: يكي از گونه هايي كه در سينما منجر به خلاقيت مي شود گونه اجتماعي است كه متاسفانه امروزه با يك افول شديدي روبرو شده و فيلمهايي كه با اين نگاه توليد شوند، چوب تحريم اكران گريبانگير آنها خواهد شد و "پل چوبي" يكي از همان فيلمهاست.   
 
وي در خصوص انتقادهاي وارده به فيلم اظهار داشت : "پل چوبي" اثري كامل و ايده آلي نيست ولي به احترام اينكه اين فيلم اثري اجتماعي –انتقادي و توليد شده در بخش خصوصي است بسيار ارزشمند و قابل احترام محسوب مي شود.

 
لطفي ادامه داد: بايد قدر افرادي چون علي سرتيپي كه سرمايه خود را در ساخت فيلمهاي مستقل قرار دادند را دانست و سعي در ترويج آن داشت.  

 
وي عنوان كرد: امروزه مخاطبان ترجيح مي دهند به تماشاي آثاري كه تصويري از واقعيت جامعه را به تصوير كشيده بنشينند و انعكاس خود جامعه را در فيلم ههاي توليد شده ببينند و " پل چوبي " به درستي سليقه مخاطب را به نمايش گذاشته است.   
 
اين منتقد سينما در ادامه بيان كرد: "پل چوبي" نه تنها فيلم بلكه سينما است چون تمامي عناصر جذب مخاطب را دارد و تماشاگر براي ديدن آن وقت و زمان خود را مي گذارد.   
 

مديوم ولباس اين فيلم مديوم و لباس سينماست و مباحث سياسي به فيلم نچسبيده و صحبتهايي كه در آن بيان مي شود بدون شعار اداي روشنفكري است  و ماجرا در دل فيلم رخ مي دهد.   
 
 
وي در خصوص فيلمنامه و بازي بازيگران تصريح كرد: "پل چوبي" از فيلمنامه خوبي برخوردار است اما در خصوص بازيگران فيلمساز به ظرفيت بازيگران توجه نكرده و از قابليت بازيگران بهره اي نبرده و تنها ويتريني اند بازيگران را به تصوير كشيده است.   
 
لطفي در پايان در خصوص بخش خصوصي و سرمايه گذاران اين حوزه خاطر نشان كرد: سرمايه گذاراني كه سرمايه خود را در بخش خصوصي و ترويج فرهنگ  در سينما قرار مي دهند افرادي قابل احترام هستند و بايد در جهت تقدير از آنها سالنهاي سينما را به نام آنها كرد، تا نام آنها همچون مرحوم سمندريان كه در حوزه تئاتر توانست به موفقيت هاي ارزشمندي دست پيدا كند و آن را بين علاقه مندان اين حرفه ترويج دهد در ذهن همگان زنده بماند./ص
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.