سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مزيت ايران براي توسعه اقتصاد دانش بنيان گياهان دارويي در جهان

رئيس ستاد گياهان دارويي کشور با اعلام اينکه ايران با 8 هزار گونه گياهي، رتبه برتر را در جهان دارد، گفت: مزيت اصلي توسعه اقتصاد دانش بنيان گياهان دارويي و داروهاي گياهي از آن ايران اسلامي است.

به گزارش گروه اقتصاد در باشگاه خبرنگاران محمد حسين عصاره در گفتگو با راديو اقتصاد گفت: گردش مالي اين حوزه در جهان به سرعت در حال گسترش است و پيش بيني مي شود تا سال 2050 به يکهزار ميليادر دلار برسد و بايد ما هم از خام فروشي گياهان دارويي پرهيز کنيم.

وي با اشاره به سابقه تمدني ايران در طب سنتي و گياهي و ميزباني 11 اقليم از 13 اقليم جهاني گفت، افزود: ستاد گياهان دارويي کشور در سال 1387 براي توسعه دانش بنيان و صنايع کشت و زراعت گياهان دارويي و فرآوري تلاش مي کند و مشاوره مي دهد.

وي از علاقه مندان خواست براي اطلاعات بيشتر به سايت ستاد مراجعه کنند.
عصاره تاکيد کرد: هدف از تشکيل اين ستاد، ايجاد هماهنگي، انسجام و تعامل بين علم، فناوري و نوآوري است.

عصاره گفت: امروزه رويکرد جهاني؛ گسترش استفاده از داروهاي گياهي است و ايران هم بايد سهم خود را افزايش دهد.

وي تصريح کرد: ايران از نظر اقليم جغرافيايي گياهي، کشوري ممتاز و با رتبه بالا از نظر غناي گياهي و تنوع زيستي است و حدود 8000 گونه گياهي در ايران رويش دارد که از نظر تنوع گونه اي 2 برابر قاره اروپاست.

عصاره از شناسايي بيش از 2100 گونه گياهي داراي خواص دارويي، ادويه اي، عطري، رنگ دهنده، طعم دهنده و غيره خبر داد و گفت: اين گياهان درصنايع دارويي، آرايشي، بهداشتي، غذايي، کنترل کننده آفات و بيماريها و... قابل استفاده است و پيش بيني مي شود در آينده از 2500 گونه گياهي فراتر رود.
انتهاي پيام/
برچسب ها: گردش ، مالی ، خام فروشی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.