سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردار نقدی:

توطئه دشمنان با مجاهدت‌هاي علمي خنثي مي‌شود

رييس سازمان بسيج مستضعفين با بيان اينكه رسالت بسيج جهاد همه جانبه عليه دشمن است، گفت: مجاهدت علمي باعث الگو شدن ملت در جهان و خنثي‌سازي توطئه‌هاي دشمنان خواهد بود.

به گزارش حوزه دفاعي- امنيتي باشگاه خبرنگاران، به نقل از پايگاه اينترنتي بسيج، سرتيپ "محمدرضا نقدي" رييس سازمان بسيج مستضعفين در آيين گردهمايي خانواده‌ها، دانش‌آموزان و دانشجويان كانون دانش‌پژوهان نخبه كه به همت پايگاه بسيج "شهيد علم الهدي" در مجتمع فرهنگي شريعتي در جنوب تهران برگزار شد، گفت: اين كانون علمي به شايستگي نام شهيد "علم الهدي" را كه مصداق جهاد همه جانبه بسيجي است زنده نگهداشته و يك الگوي خوب از حركت بسيجي مي‌باشد؛ حركتي كه براي رضاي خدا، با اخلاص، بدون وابستگي به ابزار و امكانات و نام و نشان و حاضر براي مجاهدت در تمامي عرصه ها مي‌باشد كه در اين پايگاه و كانون متجلي شده است.
 
 
سردار نقدي با اشاره به بيانات "مقام معظم رهبري" در ديدار با اساتيد بسيجي، اظهار داشت: رسالت بسيج طبق فرمايش ولايت، جهاد همه جانبه عليه دشمن است چه دشمن نفس اماره باشد، چه دشمن جريان نفاق و انحراف در داخل و چه دشمن استكبار در خارج از مرزها باشد كه بسيجي در هر موقعيت به اقتضاء آن وارد عمل مي‌شود و امروز نيز روحيه جهاد و دفاع در جوانان مي‌جوشد و شاهد التماس و اشك و آه جوانان كشور براي اعزام به ميدان‌هاي جنگ عليه استكبار هستيم.
 
وي مجاهدت علمي را باعث الگو شدن ملت در جهان و خنثي‌سازي توطئه‌هاي دشمنان دانسته و تصريح كرد: امروز مجاهدت علمي ميداني روشن و جدي است كه پيش‌روي ملت ايران قرار دارد و براي استقلال واقعي بايد عالم بود چراكه طبق روايت اميرالمومنين (ع) بدون علم، زيردست خواهيم بود.
 
رييس سازمان بسيج مستضعفين ظلم پادشاهان گذشته در كشور را مبني بر عقب‌ماندگي توانايي‌هاي علمي در ايران يادآور شده و افزود: امروز به بركت ولي‌امر و رهبري كه خود دانشمند و متخصص برجسته در رشته‌هاي مختلف مي‌باشد و به بركت جوانان مومن و عاشق حقيقت، كشور با شتابي غيرقابل باور براي دنيا در حال پيشرفت علمي است و اين لازمه جامعه اسلامي است.
 
وي هجرت و جهاد چند ماهه جوانان در دفاع مقدس را يادآور شده و بيان كرد: امروز در عرصه علمي جوانان مي‌توانند براي دو ماه به آزمايشگاه و كتابخانه بروند و تا آن حقيقت را نيافته‌اند خارج نشوند.
 
جانشين فرمانده كل سپاه در امر بسيج با اشاره به حديث "انا مدينه العلم و علي بابها" تاكيد كرد: نه تنها بايد براي انجام هر كاري مانند نشستن، برخاستن و ورزش كردن «يا علي» گفت بلكه بايد وقتي كتاب را براي كسب علم باز مي‌كنيم يا علي بگوييم چرا كه امام علي (ع)  باب علم حقيقي است.
 
وي با قرائت حديث "العلم علمان: مطبوعٌ و مسموعٌ، لا ينفع المسموع اذالم يكن المطبوع" ،خاطرنشان كرد: بايد تلاش كرد تا علم را بصورت كامل دريافت و با تلاش و ابتكار، علوم شنيده و اكتسابي را براي حل مشكلات جامعه به عمل رساند پس نبايد به مدال‌ها و رتبه‌هاي برتر راضي بود و درجه عالي آن است كه علم بتواند مشكلات را حل كند تا مفيد و مطبوع باشد.
 
سردار نقدي در پايان با تاكيد مجدد در بكارگيري علم براي حل مشكلات جامعه، اظهار داشت: اكثر كشفيات و اختراعات دانشمندان در دوران جواني بوده و بايد با عمل به علم خود براي جامعه مثمر ثمر بود.
 
گفتني است كانون دانش پژوهان نخبه از سال‌هاي گذشته براي نخبه پروري در تراز انقلاب اسلامي در راستاي فرامين ولايت در دو بخش دانش‌آموزي و دانشجويي فعاليت مي‌نمايدو در حال حاضر با چندين شعبه فعال در جنوب تهران، با پرورش نخبگان بسيجي و  كسب مدال ها و رتبه‌هاي برتر در المپيادها و مسابقات كشوري و بين‌المللي فعال هستند؛ همچنين در راستاي عملي‌سازي علم نيز پروژه‌هاي مختلفي توسط اعضاي كانون در رشته‌هاي مختلف انجام شده است.
 
انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.