سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در واکنش به احتمال واردات ماشين آلات دست دوم مطرح شد:

مراقب باشيم توليد داخل متضرر نشود

عضو کميسيون کشاورزي مجلس با بيان اين که ماشين دست دوم وارداتي بايد از نظر فني و مهندسي مطابق تکنولوژي روز باشند گفت: اين مسئله از اهميت بالايي برخوردار است اما نبايد نتيجه نهايي آن، متضرر شدن توليدات داخلي باشد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،سيد رافعي نوري نماينده مردم خوزستان و شوش در مجلس شوراي اسلامي با تاکيد بر اين که، ماشين آلات کشاورزي بايد از نظر فني مهندسي مسلط به تکنولوژي روز باشند اظهار داشت: اگر خواستار ورود به عرصه جهاني صادرات محصولات کشاورزي هستيم بايد در خصوص تکنولوژي فني مهندسي هزينه کنيم.

وي ادامه داد: اين مسئله علاوه بر اين که منفعت کشاورز را در پي دارد، گام موثري در ايجاد رقابت بين توليدات داخلي و خارجي بر مي دارد.

نوري با اشاره به احتمال واردات ماشين آلات دست دوم کشاورزي، افزود: اين مسئله که ما با تکنولوژي روز جهان مرتبط باشيم از اهميت بالايي برخوردار است اما نبايد نتيجه نهايي اين مسئله، متصور شدن توليد داخل باشد.

نماينده مردم در مجلس نهم ادامه داد: زماني که کيفيت محصولات داخلي پايين است نبايد رو به واردات محصولات خارجي بياوريم بلکه لازم است ضعف ها را برطرف کرده و نقاط قوت را بيابيم.

عضو کميسيون کشاورزي، آب و منابع طبيعي مجلس با بيان اين که ارزي که براي صنعتي سازي محصولات هزينه شود، مثبت است تصريح کرد: بايد متوجه باشيم که اين مسئله توليدات داخلي را زير سوال نبرده  و ما را به جايگاه واقعي خود در عرصه جهاني نزديک نمايد.

نوري افزايش 1050 توماني نرخ خردي تضميني گندم را بسيار مثبت ارزيابي کرد و گفت: اين مسئله تاثير بسزايي در وسيع شدن سطح کشت، کشاورز دارد، از اين رو اميد است وزارت جهاد کشاورزي  مسائلي هم چون زمين، تامين آب ، نهاده هاي کشاورزي، تامين سم و کود و ... را هم چون بالا بردن نرخ خريد تضميني گندم، مورد توجه قرار دهد.

نماينده مردم خوزستان و شوش در خانه ملت اذعان داشت: اگر به جاي واردات، کشاورزان را مورد حمايت قرار دهيم قطعاً مي توانيم به سوي خود کفايي حرکت کنيم و به آن قله اي مورد نياز خود در کشاورزي دست يابيم.
برچسب ها: کشاورزی ، ماشین ، واردات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.