سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئيس پليس ناجا خبر داد؛

براي اعلام تصادفات با 120 تماس بگيريد

سردار احمدي مقدم از راه اندازي سامانه 120 خبر داد و گفت: از اين پس شهروندان براي اطلاع از تصادفات جاده اي با سامانه 120 و براي گزارش حوادث جنايي و سرقتي با 110 تماس بگيرند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران سردار اسماعیل احمدی مقدم رئيس پليس ناجا در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به تورم و طبق قانون، هر سه سال یک بار جرایم تخلفات رانندگی افزایش می‌یابد.

وی در ادامه بیان کرد: تا پایان سال میزان تورم مشخص و با توجه به درصد افزایش تورم در این سال ميزان جريمه‌ها نيز افزایش پیدا خواهد كرد.

وی در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با اشاره به كاهش صدور برگه جريمه عنوان کرد: در سال گذشته کاهش صدور برگه جریمه داشته‌ایم اما میزان جریمه افزایش پیدا کرده است.

رئیس پلیس نیروی انتظامی کشور در ادامه به ميزان مصرف بنزين برخي خودروها از جمله نيسان اشاره كرد و افزود: وانت نیسان یک سوم بنزین کشور را مصرف می‌کند و بیشترین کشته‌ها را به خود اختصاص داده است.

سردار احمدی مقدم در خصوص واردات خودرو خارجی گفت: وارد كردن خودروهای خارجی برای رقابت با خودروهای داخلی بی نتیجه است چرا که به لحاظ قیمت با هم متفاوت و مشتریان خاص خود را دارند.

تغییر سامانه تلفنی 110 به 120


سردار اسماعیل احمدی مقدم در جمع خبرنگاران گفت: از این پس با راه اندازی سامانه تلفنی 120 رانندگان می بایست در صورت بروز تصادف و یا اموری که مربوط به راهنمایی و رانندگی است با شماره 120 تماس حاصل نمایند و تلفن 110 مختص به جرائم ، دزدی و ... است.

وی در ادامه بیان کرد: پلیس در بحث نظارت و ایمنی خودروها می بایست سخت تر برخورد کند و از حرکت وسایل نقلیه ناایمن جلوگیری کند.

این مقام انتظامی اذعان کرد: با قانون های جدید می بایست فضا برای متخلفین بسته شود.

یک طرح عملی مناسب باید با منابع موجود مطرح شوند و کارشناسان مربوطه غنای طرح را در جهت کاهش تصادفات بالا ببرند اگر برنامه مدون درست اجرا شود تا دو سال آینده شاهد کاهش 20 درصد تلفات هستیم.

سردار احمدی در خصوص راه اندازی سایت راهور 120 اظهار داشت: با راه اندازی این سایت نوعی بازدارندگی در بحث تخلفات به وقوع خواهد پیوست و رانندگان سریعاً می توانند از طریق سایت از تخلف خود جویا شوند و این امر منجر به کاهش تخلفات از سوی راننده می شود.

وی خاطر نشان کرد: در دنیا معاینه فنی زیر نظر پلیس است اما در ایران این طور نیست و در همین خصوص نظارت بر عیوب و نواقص وسایل نقلیه نیست و به سادگی برگه معاینه فنی صادر می شود ما به دستگاه های ذیربط اعلام آمادگی کرده ایم که معاینه فنی زیر نظر پلیس راهنمایی و رانندگی باشد تا با سختگیری  مانع از تصادفات وسایل نقلیه ناشی از نقص فنی شویم./ف

برچسب ها: جریمه ، تخلفات ، نیسان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
حبيب
۰۷:۴۴ ۰۱ مهر ۱۳۹۲
سایت راهور120 كه باز نمي شود
اکبر
۲۳:۳۴ ۲۷ شهريور ۱۳۹۲
سایت راهور120 باز نمی شود از تاریخ 1392/06/27 باز نمی شود