سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مير مرادزهي:

پرداخت يارانه به بخش کشاورزي ضروري است/توليد کننده سرمايه و اندوخته لازم جهت ادامه کار را ندارد

عضو هيات رئيسه کميسيون کشاورزي مجلس گفت: گاهي اوقات اقدام به پرداخت يارانه به ماشين هاي لوکس مي‌کنيم که بهتر است بجاي اين مسئله، اقدام به واريز يارانه به بخش کشاورزي نماييم تا کشاورزان انگيزه خود را براي ادامه کار از دست ندهند.

هدايت الله ميرمراد زهي نماينده مردم سيب، زابلي و سراوان در خانه ملت، در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با اشاره به راه اندازي بورس کالا براي محصولات کشاورزي اظهار داشت: فراهم کردن تسهيلات براي بخش توليد و کشاورزي و به طور کلي هر آنچه که به نفع توليد کننده باشد مورد حمايت خواهد بود.

وي با بيان اينکه شرايط بايد براي کاهش دغدغه هاي کشاورزان براي توليد فراهم شود افزود: طي جلساتي که نمايندگان مجلس داشتند نظر بر تامين امکانات اوليه بخش کشاورزي همچون نهاده هاي کشاورزي کود و يا راه اندازي بورس براي محصولات اين حوزه بود.

ميرمراد زهي با اشاره به اينکه هم اکنون توليد کننده سرمايه و اندوخته لازم جهت ادامه کار را ندارد، گفت: مي‌توان از طريق حمايت دولت و تسهيلات بانکها، تمهيداتي را انديشيد که کشاورز با قشرهاي آزاد مردم فرق کند.

عضو هيات رئيسه کميسيون کشاورزي مجلس به شفاف سازي بخشي از امورات و قيمت هاي حوزه کشاورزي با راه اندازي بورس محصولات اين حوزه اشاره کرد و افزود: در تعيين قيمت محصولات کشاورزي تنها وزارت جهاد کشاورزي دخيل نيست بلکه عوامل متعددي در اين زمينه نقش دارند اما با اين اتفاق مي توان در ثبات قيمت ها، قدم موثري برداشت.

مير مرادزهي به افزايش قيمت خريد تضميني گندم اشاره کرد و اذعان داشت: گندم نياز روزانه مردم است و اين قيمت تعيين شده يک قيمت کارشناسي شده است نسبت به قيمت سابق است که انگيزه کاشت و برداشت را در کشاورز افزايش ميدهد و مبلغي را غير از هزينه خود کشاورز عايد وي مي‌نمايد.

نماينده مردم سراوان و زابلي در مجلس نهم ادامه داد: از اين رو پذيرش اين قيمت توسط شوراي اقتصاد و شوراي برنامه ريزي ضرورت دارد.

ميرمرادزهي همچنين با بيان اينکه پرداخت يارانه به بخش کشاورزي ضروري است تصريح کرد: گاهي اوقات به ماشين هاي لوکس يارانه تعلق مي گيرد که بهتر است اين مسئله براي کشاورزان تحقق شود تا شاهد انگيزه کشي آنها نباشيم.
انتهاي پيام/
برچسب ها: کشاورزان ، یارانه ، واریز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.