سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پدر علم و فناوری اطلاعات ایران:

استفاده درست از فیس بوک موجب افزایش درآمد ناخالص داخلی می شود

امروزه فیس بوک بستر تجارت الکترونیک است و برخلاف نظر عموم جامعه چنانچه درست مدیریت و استفاده شود ابزار سرگرمی و وقت گذرانی نخواهد بود.

دکتر علی اکبر جلالی، پدر علم و فناوری اطلاعات ایران در گفتگو با خبرنگار اورژانس IT باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:تجار ایرانی می توانند کالاهای خود را از طریق فیس بوک به جهان معرفی کنند و حوزه های مختلف نیز با اعلام نظرات خود باعث ایجاد تغییرات شوند بطور مثال هنگامی که اسم مجهولی بر روی خلیج فارس گذاشته شد کاربران فیس بوک با رایزنی و ارتباطات گسترده با مردم جهان توانستند خلیج فارس را به عنوان سرزمین دائمی ایران معرفی کنند.

وی با تأکید بر اینکه شبکه های اجتماعی فرصت تأثیر گذاری و تأثیر پذیری را در جامعه افزایش می دهند گفت: اگر بتوان ایده های نو و جدیدی را در فیس بوک مطرح کرد می توان باعث ایجاد سرمایه، کار و شغل جدید برای افراد زیاد شد.

وی با اشاره به اینکه در برخی موارد نیز گروه هایی با استفاده از این شبکه بر علیه امنیت ملی فعالیت میکنند خاطرنشان کرد:استفاده سوء از این شبکه در برخی مواقع سبب شده تا فیس بوک در کشور ما فیلتر شود و این درحالی است که با مدیریت صحیح آگاهی رسانی و آموزش مردم می توان استفاده بهینه از این فناوری را داشت.

به گفته دکتر جلالی استفاده از فیس بوک ارزش بیشتری از فیلتر کردن آن برای کشور دارد./ح




برچسب ها: فیس بوک ، فناوری ، درآمد ، تجارت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.