سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با حضور مسئولان، قضات و کارکنان:

جشن ميلاد حضرت امام رضا(ع) در کاخ دادگستري برگزار شد

جشن ميلاد با سعادت حضرت امام رضا(ع) به همت پايگاه مقاومت بسيج امام علي(ع) و با حضور مسئولان ، قضات و كاركنان كاخ دادگستري در محل سالن اجتماعات برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، به نقل از اداره روابط عمومي و تشريفات ديوان عالي كشور در ابتداي اين مجلس نوراني كه با تلاوت قرآن و مديحه سرايي آقايان حبيب تاجيك و عليرضا رضوي مداحان اهل بيت عصمت و طهارت (ع) آغاز شد حضرت آيت الله محسني گركاني با تبريك ولادت با سعادت و با بركت هشتمين اختر تابناك آسمان ولايت و امامت به شيفتگان و دوستداران و شيعيان آن حضرت بيان داشتند :
 
امام رضا(ع) اسوه علمي و عملي براي پيروانش بود مقام معنوي و عظمت علمي امام علي بن موسي الرضا (ع) بگونه اي شفاف و روشن بود كه مردم را به سوي خودشان جذب مي كردند و امام(ع) از اين فرصت در جهت اعتلاي اسلام و گسترش فرهنگ ناب شيعه استفاده نموده به شيوه اي عالمانه و خالصانه امر به معروف و نظارت در احكام اسلام و نهي زشتي ها و منكرات اقدام مي نمودند و از انحرافات پيش گيري مي‌نمودند.
 
رئيس ديوان عالي كشور افزود: دشمنان ، در فرهنگ ائمه طاهرين كه صراط مستقيم هستند ، اختلافات زيادي را براي تفرقه مردم ايجاد كرده اند . صراط مستقيم تنها يك راه است كه به سمت سعادت جاودانه انساني است ، منتهي در كنار و حاشيه اين صراط ، راه هايي را درست كرده اند و ادعا دارند كه راه آنها صحيح است و شاهد اين امر روايتي از حضرت رسول اعظم (ص) است كه فرمودند آيين و مذهب من بعد از من به 73 فرقه انشعاب پيدا مي كند.
 
ابشان در ادامه بيان داشت : اينكه در قرآن كريم آيات فراواني در مورد صراط مستقيم آمده است بخاطر اهميت شناخت آن راه و مصداق آن و پيروي از آن صراط است البته همانطوركه درقرآن كريم نيز آمده است تنها راه رسيدن به صراط مستقيم راه بندگي خداست ان اعبدوني هذا صراط مستقيم البته پرستش خداوند و خداشناسي و توحيد ، اولين گام صراط مستقيم است . در اين آيه دين استوارو ثابت و نفي هر گونه شركت به عنوان صراط مستقيم معرفي شده است . اي پيامبر بگو بامت خداوند مرا به صراط مستقيم هدايت كرد به دين استوار ، آيين ابراهيم كه هرگز به خدا شرك نورزيد قرآن كريم خداشناسي را در آياتي تعريف كرده : قل انّي هداني ربّي الي صراط مستقيم فيما ملَّه ابراهيم حنيفاً الم اعهد اليكم يا بني آدم ان لا تعبدوا الشيطان انه لكم عدو مبين و ان اعبدوني هذا صراط مستقيم اي فرزند آدم مگر با شما پيمان نبستم كه شيطان را پرستش نكنيد مرا پرستش كنيد اين همان صراط مستقيم است من يعتصم بالله فقد هدي الي صراط مستقيم رسيدن به صراط مستقيم پيوند و ارتباط با خداست البته مفسرين كلمه صراط را در معاني اسلام ، قرآن و امامان را مستقيم بيان كرده اند و از پيامبر اكرم روايتي نقل شده كه فرموده اند : الصراط المستقيم صراط الانبياء و هم الذي انعم اله  عليهم ، صراط مستقيم صراط انبياء است و آنان كساني هستند كه خدا به آنها نعمت داده است.
 
رئيس ديوان عالي كشور خاطر نشان ساخت : ائمه ما دچار سياستهاي بسيار خطرناكي از سوي دشمنان براي مغلوب شدن در ميان مردم مي شدند و امام رضا (ع) خصوصاً دچار سياست و دسيسه بسيار پيچيده اي از سوي دشمنان خود شد و آنها حماسه سياسي بسيار پيچيده و خطرناكي را جلوه دادند تا امام رضا(ع) را مغلوب كنند و اين ظاهر فريبنده مردم را جذب كرد .
 
مامون در ظاهر امام رضا (ع) را بعنوان وليعهد خود معرفي كرد اما در باطن بدنبال شكست آن حضرت در افكار عمومي بود مرحوم شيخ صدوق اعلي اله مقام مي گويد :
 
مامون در هر كه احتمال مي داد دانشمندي باشد و توانائي مناظره و مباحثه با امام رضا را داشته باشد به مجلس خود دعوت كرد و ا ورا با امام وارد بحث نمود و هدف او اين بود كه انديشمندان و نظريه پردازان از گروههاي مختلف اسلامي و غير اسلامي در مباحثه علمي بر حضرت پيروز شوند . و اين بخاطر كينه باطني مامون نسبت به حضرت رضا (ع) بود امام در تمامي آن جلسات و مناظرات سنگين و پيچيده علمي بر تمام دانشمندان حاضر پيروز گشتند و آن حضرت با هر دانشمندي به بحث و مناظره نپرداخت مگر آنكه آن عالم به فضيلت و برتري و دانش سرشار امام (ع) اعتراف نمود و در مقابل استدلالهاي محكم آن حضرت سرتعظيم فرود آورد.
 
رئيس ديوان عالي كشور در انتها بيان داشت : بحمداله تاكنون كه ما دراين جا حضور داريم ، حكومت جمهوري اسلامي ، كه بحمداله در خط مستقيم هدايت و امامت حركت مي كند روز به روز بر ابهت و عظمتش افزوده مي شود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: حقوقی ، قضایی ، جشن ، میلاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.