سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/

ساخت کرم گیاهی ترمیم زخم های ناشی از سوختگی برای بیماران دیابتی

محقق شهرکردی نخستین بار در کشور موفق به ساخت کرم گیاهی ترمیمی زخمهای ناشی از سوختگی بیماران دیابتی شد.

رئیس دانشگاه ازاد اسلامی واحد شهرکرد گفت : دکتر عبداله قاسمی؛ عضو هیأت علمی این دانشگاه، برای ساخت کرم گیاهی ترمیمی زخمهای ناشی از دیابت، یکسال تحقیق و آزمایش کرده است .
دکتر یاسین صعیدی افزود: این طرح فروردین ماه امسال با شماره ۷۰۷۱۷در سازمان مالکیتهای صنعتی به ثبت رسید.
عضو هیأت دانشگاه ازاد اسلامی واحد شهرکرد و مجری طرح تحقیقاتی کرم گیاهی ترمیمی زخم های ناشی از دیابت هم گفت: در ساخت این کرم گیاهی از عصاره برگ بادامهای شیرین و تلخ منطقه سامان استفاده شده است.
دکتر عبداله قاسمی اظهار داشت: ۱۰ درصد غلظت این کرم گیاهی از عصاره بادامهای شیرین و تلخ و ۹۰ درصد بقیه غلظت از وازلین – کرم پایه – است.
وی با بیان اینکه این نوع کرم به مدت یک سال بر روی زخمهای موشهای صحرایی مبتلا به دیابت آزمایش شده است، افزود: نتایج آزمایشات نشان داد این نوع کرم در مقایسه با پماد سوختگی شیمیایی رایج به نام " سیلور سولفا دیازین "، زخمهای ناشی از سوختگی دیابت درجه ۲ را سریعتر و به طور کامل بهبود می بخشد .
مدت زمان بهبودی با استفاده از کرم شیمیایی " سیلور سولفا دیازین  ۲۵ روز، و مدت زمان بهبودی با استفاده از کرم گیاهی ۲۱ روز است.
وی تصریح کرد: آزمایشهای عفونی بر روی لایه های زخم به مساحت یک ونیم در یک و نیم سانتی متر مربع همچنین مشخص کرد اثر ضد عفونی و ضد باکتریائی این پماد به دلیل دارا بودن ترکیباتی مانند تانن و سنول بیشتر از کرم شیمیایی است و علاوه بر این سرعت ترمیم، و بازسازی بافت سوختگی هم در این نوع کرم گیاهی بسیار سریعتر است.

دکتر قاسمی گفت: نتایج این طرح تحقیقاتی در مقاله خارجی داروسازی آمریکای لاتین هم به چاپ رسیده است./س

برچسب ها: ساخت ، کرم ، گیاهی ، دیابتی ، شهرکرد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.