سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

آغاز کوچ عشایر به مناطق قشلاقی قصرشیرین

مدير امور عشايري قصرشيرين ، با اشاره به اينكه عشاير بتدريج وارد مناطق گرمسيري شهرستان قصرشيرين شده و در آنجا ساكن مي شوند، افزود: جمعيت عشاير كوچ رو يك هزار و ۵۹۰ خانوار با بيش از ۹ هزار نفر جمعيت مي باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

  مرادی عشاير مستقر در مناطق قشلاقي قصرشيرين را شامل ايلات و طوايف خزل، سنجابي، قلخاني، گوران و كرند نام برد و تاكيد كرد: استقرار عشاير در مناطقي همچون سومار، خان ليلي، نفت شهر، بازي دراز، خسروي، گندمبان و اطراف شهر و نيز حاشيه روستاهاي كركهرك، انجيربان، گره صدف، تنگه حمام، پل شيرازي، كنه كبود، تق تق و حسين آباد است.
مرادي اظهار كرد: عشاير قصرشيرين با دارابودن
۳۰۰ هزار راس دام در مجموع ساليانه سه هزار و ۴۱۵ تن شير، ۱۸۳ تن پشم، دو هزار و ۵۵۹ تن گوشت قرمز در استان كرمانشاه توليد و عرضه مي كنند.
مدير امور عشايري قصرشيرين افزود: امسال
۲۵۰ ميليون ريال اعتبار براي آب رساني به عشاير با استفاده از چهار دستگاه تانكر اختصاص يافته است.
وي گفت: تهيه مواد خوراكي، مواد شوينده، آرد و تعمير و مرمت راه روستايي و ارايه خدمات بهداشتي و آموزشي با همكاري بهداشت و آموزش و پرورش از ديگر خدماتي است كه از سوي امور عشايري به عشاير ارايه مي شود.
مرادي اضافه كرد: عشاير كوچ رو تا اواسط ارديبهشت ماه سال آينده در مناطق قشلاقي شهرستان قصرشيرين مي مانند و سپس براي گذراندن فصل ييلاق به مناطق سردسير و خنك تر همچون ارتفاعات دالاهو كوچ مي كنند./س

برچسب ها: کرمانشاه ، کوچ ، قشلاق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.