سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمايت از تعاوني هاي روستايي مقابله با دلالان و واسطه ها

وجود دلالان و واسطه ها در بخش کشاورزي يکي از مشکلات عمده در زمينه توليد اين محصولات به شمار مي رود.

کاظم فرهمند کارشناس کشاورزي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: يکي از مشکلات عمده بخش کشاورزي و چالش هايي که در زمينه توليد محصولات کشاورزي وجود دارد، وجود دلالان و واسطه هايي است که در تامين نهاده هاي بخش کشاورزي از قبيل کود شيميايي، سموم، ماشين ‌آلات، ابزار آلات کشاورزي و همچنين خريد محصولات کشاورزي گريبانگير کشاورز است.

وي در ادامه افزود: در حال حاضر قيمت محصولات کشاورزي بعد از خريد توسط دلالان و واسطه ها 3 برابر به فروش مي رسد و اين درآمد به جاي اينکه به کشاورز و توليد کننده تعلق بگيرد به جيب دلالان و واسطه ها مي رود.

وي در ادامه تصريح کرد: با وجود تشکل هايي که در بخش کشاورزي از جمله تعاوني هاي روستايي و تعاوني هايي توليد و تشکل هاي تخصصي وجود دارد حل اين مشکل به راحتي امکانپذير است.
فرهمند خاطرنشان کرد: در صورتي که برنامه اي مدون از طرف وزارت جهاد کشاورزي اين تشکل ها و تعاوني ها را تنها موظف به تامين نهاد ها و خريد و عرضه محصولات کشاورزي کند اين مشکل به راحتي حل خواهد شد.
اين کارشناس کشاورزي در ادامه تاکيد کرد: يکي ديگر از راههاي مقابله با دلالان و واسطه ها حمايت از تعاوني هاي روستايي است.

فرهمند در ادامه افزود: يکي از مشکلات بخش تعاوني روستايي کمبود سرمايه است که اين سرمايه را مي‌توان از طريق تسهيلات بانکي و تسهيلات ارائه شده توسط شرکتهاي حامي بخش کشاورزي تامين کرد.

وي در ادامه گفت: در صورت حمايت جهاد کشاورزي از تعاوني هاي روستايي و ارائه برنامه در اين زمينه اين بخش و همچنين در اختيار قرار دادن سرمايه به تعاوني هاي روستايي، مسلمان تامين نهاده ها و خريد و فروش محصولات کشاورزي به دست خود تعاوني ها انجام ميگيرد.

اين کارشناس کشاورزي در پايان گفت: با توجه به اينکه سود تعاوني هاي روستايي به کشاورزان تعلق خواهد گرفت، درآمد کشاورزان 2 برابر مي شود و در صورت افزايش درامد کشاورزان فعاليت در زمينه هاي ماشين آلات و سردخانه و صنايع تبديلي افزايش خواهد يافت.

در نتيجه رونق اقتصادي در بخش کشاورزي افزايش يافته و در سايه رونق اقتصادي عملکرد محصول هم بالاتر خواهد رفت و به خودکفايي نزديکتر خواهيم شد.
انتهاي پيام/
برچسب ها: تعاونی ، روستا ، دلالان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.