سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

اساسی ترین امور مربوط به معاونت توسعه مدیریت و منابع است/ 3 هزار از 13 هزار میلیارد اعتبارات قانون بودجه محقق شده است

وزیر بهداشت ضمن تاکید بر اینکه باید آماده جراحی ها و تغییرات مناسب باشیم گفت: بخشی از اساس ترین امور و جراحی ها مربوط به معاونت توسعه مدیریت و منابع است.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از  وب­دا؛ دکتر سید حسن هاشمی در مراسم تکریم و معارفه معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به شرایط موجود کشور توقعات از این حوزه بسیار بالاست، باید برای پیشبرد امور آماده جراحی های درست و تغییرات مناسب باشیم.

وی افزود: سه حوزه منایع مالی، فضای فیزیکی و نیروی انسانی نیاز به جراحی هایی دارند و بسیاری از مشکلات نظام سلامت به این سه حوزه بر می گردد.

وی ادامه داد: پول حلال همه مشکلات نیست ولی یکی از راههای کسب موفقیت جذب اعتبارات با جلب اعتماد مجلس و دولت است.

دکتر هاشمی بیان داشت: از مجموع اعتبارات امسال که در قانون بودجه 13 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده هم اکنون که در اواخر ماه ششم سال هستیم تنها 3 هزار میلیارد تومان محقق شده است.

وزیر بهداشت ادامه داد: جدا از این اعتبارات هدفمندی در سال های گذشته محقق نشده و امسال نیز هنوز از 5 هزار میلیارد تومان 10 درصد هدفمندی ریالی به این بخش داده نشده است.

وی اظهار داشت: کمبود اعتبارات موجب از هم گسیختگی کارها نیز شده است و من از جناب آقای ابوتراب زاده که در مجلس نفوذ کلام دارند می خواهم در اصلاحیه بودجه امسال و بودجه سال آینده بخش سلامت را کمک کنند.

وی دکتر حریرچی را یک رزمنده، دانشمند و مدیر دارای سوابق درخشان در حوزه سلامت به ویژه بهداشت معرفی کرد و گفت: برای حل مشکلات نباید از خلق منابع جدید از جمله به کارگیری بخش خصوصی و استفاده بهینه از سرمایه های تملکی وزارت بهداشت غافل شد.

وی در پایان ضمن اظهار امیدواری نسبت به آینده نظام سلامت با اهدای لوحی از تلاش های دکتر حسنی تقدیر کرده و حکم معاونت توسعه مدیریت و منابع را به دکتر حریرچی ابلاغ کرد.

برچسب ها: درمان ، بهداشت ، پزشکی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.