سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی عنوان کرد:

اعتبار 5 میلیارد تومانی برای تامین تجهیزات 100 میلیاردی/ انتقاد از دولتمردان به دلیل عدم استفاده از بیمارستانهای دولتی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: سالانه به بیش از 100 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم در حالی که فقط 5 میلیارد تومان تامین شد .

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران؛ابوالقاسمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی امروز 24 شهریور در نشست خبری در جمع خبرنگاران با بیان این که در حوزه تجهیزات، سالانه به بیش از 100 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم در حالی که فقط 5 میلیارد تومان تامین شد اظهار کرد:ما باید کاری کنیم که بیمار و خانواده بیمار جز رنج بیماری  رنج دیگری نداشته باشد ولی این کار در این وضعیت عملی نیست چرا که تعرفه ها را واقعی ندیدیم  درواقع باید بیمه ها توانمند باشند تا بتوانیم  به این هدف در حوزه درمان برسیم.
 
وی در خصوص امکانات به بیماران خاص افزود: سرویس خوبی را در دانشگاه برای ارائه خدمات درمانی ایجاد کردیم .یکی از مهمترین قطب های درمان همو فیلی و تالاسمی در بیمارستان مفید واقع شده است و حمایتهای خوبی از طرف دانشگاه برای این بیماران انجام شده است.
 
وی در  خصوص  ارتباط سرطان با مصرف مواد غذایی اغشته به کودهای شمیایی  عنوان کرد: آب‌هایی که مواد غذایی و گیاهان را مشروب می‌کند، وجود نیتریت در این آبها در بروز بیماریها بسیار است اما در مصرف کودهای شیمیایی هنوز به نتیجه قطعی نرسیده‌ایم باید شواهد قطعی باشد تا رابطه بین سرطان و کود را اثبات کنیم.
 
وی افزود: تغییر روش تغذیه‌ای مردم باعث بروز سرطان‌ها شده است، مردم غذاهای طبیعی مانند سبزی و میوه را رها کرده و به سمت سرخ‌کردنی‌ها رفته‌اند در واقع ذائقه مردم تغییر کرده است.


   در برنامه ششم باید جزئیات رسیدن به 30 درصد پرداختی از جیب مردم ذکر شود
 
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه  تکلیف دانشگاه‌ها برای ورود به حوزه بین‌الملل و همچنین تکلیف بیمه و تعرفه مشخص شود.  چرا که این موضوع در برنامه پنجم محقق نشده است در حالی که کشورهای دیگر این موضوع برای انها تکلیف شده است.
 
وی ادامه داد: هیچ چیز بالاتر از تربیت نیروی انسانی نیست واین وظیفه بر عهده دانشگاه گذاشته شده بنابراین باید زیرساختهای ان از جمله اعتبارات در برنامه ششم لحاظ شود.همچنین تکلیف بیمه ها و تعرفه ها مشخص شود این که گفته شود پرداخت از جیب مردم به 30 درصد برسد کافی نيست بلکه باید جزئیات رسیدن به ان ذکر شود.
 
وی در مورد استفاده دولتمردان از بخش خصوصی گفت: فقط مسئولان دولت نیستند که از بیمارستان‌های خصوصی استفاده می‌کنند بلکه هر سه قوه از بیمارستان‌های دولتی بهر نمیکنند و  این انتقاد وجود دارد  که چرا مسئولان از سیستم دولتی استفاده نمی‌کنند.
 
وی  ادامه داد: البته بخش دولتی ضعف‌هایی دارد که باید برطرف شود، فضای فیزیکی این بیمارستان‌ها باید بهبود یابد و در شأن مردم باشد ،در حال حاضر بخش‌های VIP در بیمارستانهای دولتی ایجاد شده که به تدریج در تمام بیمارستان ها راه‌اندازی می‌شود.
 
وی  گفت: طرح‌های نیمه تمام به دلیلی کمبود اعتباران حدود 10 تا 15 پروژه است که منتظر تامین اعتبار است و هر سال اعتبار کمی داده شده تا بیمارستان جایگزین ایجاد شود.
 
ابوالقاسمی تصریح کرد: اگر بانک‌ها وام بدهند می‌توانیم ظرف دو سال بیمارستان جایگزین ایجاد کنیم البته این موضوع نیازمند مصوبه هیئت دولت است و این درحالیست که با کسری 300 میلیارد تومانی مواجه‌ایم.
 
 
وی در خصوص کمبودها خاطر نشان کرد: ما از لحاظ تخت های سوختگی و ای سی یو کمبود داریم  و برای افزلیش انها  باید برنامه ریزی کنیم./ع2
برچسب ها: دانشگاه ، علوم ، پزشکی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.