سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روز خود را با یک صبحانه مفید شروع کنید

صبحانه یکی از اصلی ترین وعده های غذایی است که قادر است انرژی روزانه افراد را تامین کند.

احمد ساعدی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  باشگاه خبرنگاران گفت: مهمترین وعده غذایی در طول روز استفاده از صبحانه است که بایستی برخی از گروه های غذایی همچون پروتئین و املاح معدنی نیز در این وعده قرار گیرد.

وی افزود: استفاده از مواد غذایی که حاوی پروتئین هستند همچون پنیر، تخم مرغ و غلات برای سلامت افراد و تامین انرژی بسیار مفید است.

وی عنوان کرد: در وعده صبحانه بهتر است از پنیر تبریز یا لیقوان استفاده شود چراکه از ورود آلودگی های میکروبی همچون تب مالت جلوگیری می کند.

وی خاطرنشان کرد: از میان نان ها نیز بهتر است از نان  های سنتی نظیر سنگک و بربری مورد استفاده قرار گیرد و لازم به ذکر است که نباید رنگ نان تیره باشد زیرا در صورت رنگ تیره نان آکریلامید که ترکیبی سرطان زا است در نان تولید خواهد شد .

وی اذعان داشت: در وعده صبحانه مناسب تر این است که چای سنتی و کمرنگ مورد استفاده قرار گیرد و از کشمش- پولکی - قند و شکر همراه چای استفاده نشود چراکه از قند بالایی برخوردار است.

ساعدی گفت: برای تنوع دادن در وعده صبحانه بهتر است به جای پنیر از تخم مرغ استفاده شود به شرطی که فرد دچار فشار خون بالا نباشد.

وی تاکید کرد داشت: مصرف مواد غذایی همچون حلوا ارده خامه کره مربا و عسل توصیه نمی شود چرا که این مواد چربی و قند فراوانی دارد و حاوی پروتیئن نمی باشند./ح


برچسب ها: صبحانه ، انرژی ، پنیر ، نان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.