سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

رفع مشکلات چاپ اولویت هاي وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد

ناصر عاشوري با تاکید بر مشکلات پیش روی واحدهای چاپی چون گرانی کاغذ و تجهیزات، گفت: رفع مشکلات صنعت چاپ از اولویت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد تا این صنعت بیش از امروز آسیب نبیند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، ناصر عاشوري نماينده مردم شفت و فومن و عضو   كميسيون اقتصادي مجلس در گفت و گو با ستاد اطلاع رسانی جشنواره صنعت چاپ، اظهار کرد: ایران قدمتی دیرینه در عرصه صنعت چاپ دارد اما با توجه به پیشرفت تکنولوژی و فضای ایجاد شده در پی آن، در رقابت های جهانی چندان نتوانسته خود را ابراز کند.
 
وی با اشاره به فعالیت کارکنان بسیاری در صنعت چاپ، گفت: صنعت چاپ عرصه ای است که نباید از آن غافل شد. این در حالی است که متاسفانه در سال های اخیر، مشکلات بر سر راه تامین تجهیزات و ماشین آلات جدید و هم چنین افزایش قیمت کاغذ و مواد اولیه، دغدغه فعالان عرصه چاپ را دوچندان کرده است.
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به کارکرد و اهمیت صنعت چاپ باید نگاه جدی تری برای رفع مشکلات آن داشت و برای برون رفت از این وضعیت و هم چنین جلوگیری از تعطیلی چاپخانه ها و موسسات اقدامات موثری انجام داد.
 
عاشوری هم چنین راهکاری را نیز در این زمینه پیشنهاد داد و اظهار کرد: با توجه به افزایش قیمت کاغذ و ماشین آلات در معاملات خارجی، لازم است بانک ها و موسسات مالی توجه ویژه ای به صنعت چاپ داشته باشند.
 
وی ادامه داد: به اعتقاد من توجه ویژه به صنعت چاپ می تواند یکی از اولویت های مهم  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد تا این صنعت بیش از امروز آسیب نبیند و از سوی دیگر ضمن گسترش خدمات چاپی در کشور، بتوانیم برای کشورهای منطقه چون سوریه و افغانستان صادرات چاپی داشته باشیم./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.