سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اميد "چايکاران" به حمايت دولتمردان

با وجود اطلاع رساني هاي صورت گرفته مشکل فروش چاي ايراني در داخل بهبود يافته اما در اين ميان هنوز هم چايکاران مشکلاتي را دارند که مي‌بايست با اقدامات اساسي و حمايت ا ز آنان مشکلات را از پيش رو برداشت.

ايرج نديمي نماينده مردم لاهيجان و سياهکل در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، گفت: با وجود قدم هايي که در امر قيمت گذاري و خريد تضميني چاي برداشته شده است اما هنوز اين قيمت گذاري ها متناسب با تورم و هزينه هاي چايکاران نيست و به دليل عدم پرداخت به موقع وجه خريد برگ سبز چاي به توليدکنندگان فعالان اين بخش با مشکل مالي مواجه هستند و نيازهاي مالي آن ها تامين نمي شود.

اين عضو کميسيون اقتصادي در ادامه افزود: دولت مردان عمره وجه مورد نظر را پرداخت کرده اند و کارخانه داران نيز ميزاني از مطالبات چايکاران را پرداخت نموده اند اما در اين ميان عده اي نيز هستند که مايل به پرداخت حق مردم نيستند چرا که بين 8 تا 10 هزار تومان در هر کيلو سود مي کنند و مايل هستند که اين پول را به مردم چايکار پرداخت نکنند و با اين سودها فعاليت هاي ديگري را صورت دهند.

وي ديگر مشکلات چايکاران کشور را اينگونه برشمرد و ادامه داد:سرمايه در گردش براي انجام عمليات کاشت، داشت و برداشت در ماه هاي پاييز و زمستان هنوز هم جزء هدفگذاري ها نيست و اگر اين اقدام ميان بر و کف بر انجام نميگيرد و به دنبال آن نيز توليد افزايش نخواهد داشت.

وي قاچاق واردات چاي را مشکل ديگر دانست و گفت: تا زماني که قاچاق چاي وجود دارد توليدکنندگان امنيت توليد ندارند.

همچنين در اين صنعت هنوز هم برخي از افراد دانش لازم توليد و علم اقتصادي کافي را دارا نمي باشند و با فقر علم دست به توليد مي زنند.

فروش چاي سنواتي سه ستاد در اين صنعت وارد مي‌کند، اول آن که با اين اقدام صادرات غير بهداشتي را به خارج خواهيم داشت همچنين برخي افراد براي اخذ مجوز صادرات چاي تلاش مي‌کنند و اگر نتوانند صادرات هم داشته باشند آن چاي را به بازار داخل تزريق ميکنند و سومين فساد اين است که برخي افراد از مجوز واردات هم سو استفاده مي‌کنند و در هر کيلو چاي 1000 تا 2000 تومان سود به جيب مي‌زنند.

وي در پايان در رابطه با فروش چاي ايران در جامعه گفت: خوشبختانه همانند سنوات گذاشته مشکل فروش در داخل را نداريم و بخش عمده اي از فروش بازار توسط مردم صورت گيرد اما چاي توليد داخل براساس سرانه اي که تعريف شده کفاف بازار را نمي دهد و مي‌بايست واردات صورت گيرد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: امید ، حمایت ، چای
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.