سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آليا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تقسيم تهران به سه استان هنوز درحد يك ايده و پيشنهاد است

نماينده مردم تهران در مجلس، بحث تقسيم تهران به سه استان را تنها يك ايده و پيشنهاد خواند و گفت: اين ايده از سوي نمايندگان شهرستان‌هاي استان تهران مطرح شده اما تاكنون به صورت طرح تدوين نشده است.

"فاطمه آليا" نماينده مردم تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران درباره تقسيم تهران به سه استان تهران شرقی، تهران غربی و تهران مرکزی، اظهار داشت: در سال‌هاي اخير بحث معضلات و مشكلات پايتخت جزء دغدغه‌هاي مسئولين از جمله نمايندگان مجلس بوده است.   
 
وي در ادامه افزود: بر اين اساس، مدتي است طرحي تحت عنوان انتقال پايتخت در مجلس در حال بررسي و پيگيري است که بر اساس، آن تهران پايتخت سياسي باقي خواهد ماند و پايتخت اداري به يکي از شهرهاي جديد اطراف تهران منتقل خواهد شد.
 
اين عضو كميسيون اجتماعي با بيان اينكه اخيراً نيز در راستاي رفع معضلات پايتخت، ايده جديدي از سوي برخي نمايندگان مبني بر تقسيم تهران به سه استان تهران شرقی، تهران غربی و تهران مرکزی مطرح شده، اظهار داشت: اين موضوع تنها در حد يك ايده و پيشنهاد است كه از طرف برخي نمايندگان شهرستان‌هاي استان تهران مانند ورامين، رباط كريم، شهريار و دماوند مطرح شده است.   
 
آليا ادامه داد: اين نمايندگان نيز با توجه به نگاهي كه به معضلات شهر تهران دارند، اين پيشنهاد را فعلا در بين خود مطرح كردند كه تهران نيز مانند استان خراسان به سه بخش تقسيم شود؛ البته ممكن است بعد از اين نيز به دليل دغدغه‌هايي كه در بين مسئولين وجود دارد پيشنهادات جديد ديگري مطرح شود، اما آن چه كه الان كار كارشناسي بيشتري بر روي آن انجام شده و شايد اجماع بيشتري بر آن باشد و منطقي‌تر به نظر آيد، بحث انتقال پايتخت اداري و استقلال آن از پايتخت سياسي است.   
 
نماينده مردم تهران با بيان اينكه اين پيشنهاد بايد در مركز پژوهش‌هاي مجلس و دولت به عنوان متولي بحث تقسيمات كشوري بررسي و کارشناسي شود، گفت: بحث تقسيمات كشوري موضوع ساده‌اي نيست که با طرح يک پيشنهاد به نتيجه برسد.

گفتني است؛ اخيراً نماينده ورامين در مجلس از بررسي طرحی در نهادهای ذیربط خبر داده بود که بر اساس آن، استان تهران به سه استان تهران شرقی، تهران غربی و تهران مرکزی که شمیرانات، ری و اسلامشهر را نیز در بر می‌گیرد تقسیم می‌شود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: طرح ، انتقال ، پایتخت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
ناشناس
۱۶:۳۵ ۲۴ شهريور ۱۳۹۲
طرح خیلی خوبی