سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهشتي‌پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

حضور ظريف در دستگاه ديپلماسي فصل جديدي از مذاکرات هسته‌اي ايران و 1+5 رقم مي‌زند

يک کارشناس مسائل هسته‌ای با تاکيد بر اینکه زمان و موضوع مذاکرات آتی ایران و گروه 1+5 در ملاقات "کاترین اشتون" و "محمد جواد ظریف" در نيويورک در دستور کار قرار خواهد گرفت، نسبت به تسریع روند و سطح مذاکرات هسته‌ای کشورمان در این‌باره ابراز امیدواری کرد و افزود: حضور ظریف به عنوان فرد مذاکره‌کننده در تیم هسته‌ای کشورمان فصل جدیدي را رقم مي‌زند.

"حسن بهشتی‌پور" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به دیدار مقامات ایران و آمریکا در 24 سپتامبر، گفت: معتقدم که تیم و فرد مذاکره‌کننده در مذاکرات هسته‌اي ايران با گروه 1+5 از اهمیت بیشتری نسبت به محل و زمان اين مذاکرات برخوردار است.

وی با بيان اينکه باید افرادی در تیم مذاکره‌کننده حضور داشته باشند که بتوانند حق ایران را به درستی تبیین کنند، گفت: اين افراد بايد بتوانند به خوبی از مواضع جمهوری اسلامی ایران دفاع کرده و از سوي ديگر این مواضع را به طور مناسب برای طرف غربي تشریح کنند.

این کارشناس مسائل هسته‌ای، "ظریف" را دیپلماتی حرفه‌ای دانست و اظهار داشت: رشته تحصیلی ظریف به عنوان دکترای حقوق بین‌الملل و همچنین تسلط بالای وی بر زبان خارجه ویژگی‌هایی است که بر دیگر مولفه‌های مطلوب و مناسب وی در روند سطح مذاکرات هسته‌اي جمهوري اسلامي ايران و 1+5 می‌افزاید. 

بهشتي‌پور با بیان اینکه ظریف باید از افرادی در تیم مذاکره‌کننده خود استفاده کند که همچون وی از تجربه و مهارت بالایی برخوردار باشند، اظهار داشت: این افراد باید بتوانند به درستی از حقوق هسته‌اي ایران در برابر غرب دفاع کرده و همچنین باید از طريق مواضع اصولی اين مواضع را به درستي برای طرف غربی تشریح کنند.

وی با تاکيد بر اینکه زمان و موضوع مذاکرات آتی ایران و گروه 1+5 در ملاقات کاترین اشتون و ظریف در نيويورک در دستور کار قرار خواهد گرفت، به تسریع روند سطح مذاکرات هسته‌ای کشورمان در این‌باره ابراز امیدواری کرد و افزود: حضور ظریف به عنوان فرد مذاکره‌کننده در تیم هسته‌ای کشورمان فصل تازه و جدیدي را رقم مي‌زند، همچنين حضور صالحي به عنوان يک ديپلمات حرفه‌اي در سازمان انرژي اتمي ايران به توافق هرچه بيشتر جمهوري اسلامي ايران و غرب مي‌انجامد.

اين کارشناس مسائل هسته‌اي در پايان با اشاره به سفر احتمالی "ولادیمیر پوتین" به ایران خاطرنشان کرد: در گام نخست باید دید که پوتین به وعده خود مبنی بر سفر به ایران عمل خواهد کرد یا خیر و در گام بعدی همانگونه که روسای‌جمهور ایران و روسیه در بیشکک بر سر مسائل هسته‌ای کشورمان و همچنین بحران سوریه مذاکراتی داشته‌اند می‌توان امیدوار بود که ادامه این صحبت‌ها و همچنین گسترش روابط دوجانبه فی‌مابین دو کشور، در تهران انجام شود.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.