سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزير راه و شهرسازي خبر داد:

احياي دوباره پژوهشگاه حمل و نقل/افزايش 20 درصدي قيمت قير طي چندسال گذشته

وزير راه و شهرسازي گفت: احياي دوباره پژوهشگاه حمل و نقل يکي از ماموريت‌هاي مهم مرکز راه و مسکن و شهرسازي است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، عباس آخوندي در مراسم توديع و معارفه رئيسي مرکز تحققات راه مسکن و شهرسازي با بيان اينکه در گذشته يکي از بهترين مراکز تحقيقاتي ايران پژوهشکده حمل ونقل بود، گفت: متاسفانه با ادغام وزارت راه و ترابري و وزارت مسکن و شهر سازي اين پژوهشکده از بين رفت و به حالت نميه تعطيل درآمد.

وي ادامه داد: يکي از ماموريتهاي عمده بر عهده شکرچي زاده رئيس مرکز تحقيقات راه مسکن وشهرسازي احياي دوباره اين پژوهشکده حمل ونقلي است.

وي اظهار داشت: پژوهشکده حمل ونقل يکي از بهترين پژوهشکده‌ها در حوزه مهندسي حمل و نقلي،  تحقيقات راه بوده و توانسته موفقيت‌هاي بسياري در اين حوزه بدست آورد.

وي در ادامه افزود:وزارت  راه و شهرسازي بايد عمده برنامه‌هاي تحقيقاتي وزارت خانه را در اختيار اين مرکز قرار دهد.

وزير راه و شهرسازي با اشاره به اينکه من براي مرکز تحقيقاتي راه مسکن و شهرسازي چهار بخش عمده را طراحي کرده‌ام، گفت: از جهت فني، معماري و شهرسازي، اقتصاد حمل و نقلي، راه و ساختمان بايد اين مرکز اقدامات اصلي انجام دهد.

آخوندي در ادامه توضيح داد: حوزه حمل و نقل بسيار پيچيده و مهم است و تاکنون نتوانسته برنامه جامعي براي آن تهيه شود.

وي افزود: به دليل نداشتن رويکرد يکپارچه نتواستيم سيستم حمل و نقل دريايي و ريلي را هماهنگ کنيم.

وي در ادامه يادآور شد: در بخش کسب و کار به دليل نداشتن اپراتورهاي مناسب با مشکلات جديدي رو به رو هستيم.

آخوندي گفت: در طي چند سال گذشته نتوانستيم حمل و نقل چند وجهي که يکي از ارکان اساسي در حوزه حمل و نقل است به دست بياوريم.

وي با اشاره به اينکه احداث خطوط ريلي نسبت به جاده‌ي بسيار گران‌تر است، گفت: با وجود اينکه ورود به ناوگان ريلي هزينه بر است اما ورود به خطوط جاده‌ي رايگان است ولي بسياري از مسافران خطوط ريلي را به خطوط جاده‌ي ترجيح مي‌دهند.

وزير راه و شهرسازي در ادامه تصريح کرد: 25 درصد از درآمد ناوگان حمل و نقلي به خطوط ريلي تخصيص داده بنابراين ما نياز داريم که به اقصاد حمل و نقلي نگاه جدي تري داشته باشيم.

آخوندي با اشاره به اينکه طي مدت اجراي هدفمندي رايانه‌ها قيمت قير 20 برابر شده است، گفت: بنابراين استفاده از فناوري‌هاي جايگزين ضروري تر شده است.

وزير راه و شهرسازي با اشاره به پيگيري طرح آمايش سرزمين گفت: براساس اين طرح ، ايران به 10 منطقه تبديل شده و تمامي زيرساختهاي آن بايد توسعه پيدا کند.

وي در ادامه اظهار داشت: راه اندازي مرکز اطلاعات دقيق در خصوص معاملات مسکن و  زميني بايد در اين مرکز را ه اندازي شود و دسترسي به اطلاعات آن اسانتر شود.

وي در ادامه توضيح داد: پژوهش همراه با آموزش بايد ترکيب شود و در اين مرکز ساماندهي شود.

آخوندي در ادامه توضيح داد: بحث آموزش بايد به طور جدي پيگيري و همکاري با پژوهشگران و کارشناسان ارشد بايد مورد توجه قرار گيرد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: پژوهشگاه ، طرح ، مسکن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.