سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ذخیره خودکار در Word 2013؛

با اين ترفند هرگز نوشته هاي Word خود را از دست نمي دهيد

مدت زیادی از وقت خود را صرف تایپ یک نامه در برنامه Word کرده‌اید و ناگهان برق قطع می‌شود یا رایانه هنگ می‌کند؟ این شرایط ممکن است برای خیلی از کاربران پیش آید و در بسیاری از موارد نیز چنانچه فایل خود را ذخیره نکرده باشند بسیار ناراحت و خشمگین می‌شوند!

به گزارش دريچه فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ چنانچه این اتفاق برای شما نیز پیش‌آمده باشد مطمئنا متوجه شده‌اید که در اجرای بعدی نرم‌افزار Word پنجره‌ای برای شما به‌نمایش درمی‌آید که درآن نسبت به بسته شدن ناگهانی برنامه اطلاع‌رسانی شده و باتوجه به آن، نسخه‌ای از فایل که به‌صورت خودکار در بازه‌های زمانی مختلف توسط نرم‌افزار Word ذخیره می‌شود در اختیار شما قرار می‌گیرد.



در این شرایط چنانچه شما نسخه ذخیره شده خودکار را اجرا کنید مشاهده خواهید کرد که فایل شما یا از دست نرفته یا شاید فقط قسمتی از محتوا که اخیرا به آن اضافه کرده بودید، از دست رفته است. این قابلیت که همان ذخیره خودکار نام دارد یکی از امکانات بسیار مفید در نرم‌افزار Word است و شما می‌توانید بازه زمانی اختصاص یافته به آن را کم یا زیاد کنید. به‌عنوان مثال اگر بیش از حد استرس دارید و نگران از دست رفتن اطلاعات خود هنگام قطع برق یا دیگر شرایط ذکر شده هستید، می‌توانید بازه زمانی را کاهش دهید تا هر چند ثانیه یکبار فایل‌ شما ذخیره شود. همچنین اگر خودتان حواستان به همه چیز هست و چندان نگران قطع برق یا مشکلات دیگر نیستید می‌توانید بازه زمانی را افزایش دهید تا تکرار عملیات ذخیره‌سازی روی هارد‌دیسک نیز کمتر باشد.

مدیریت بازه زمانی ذخیره خودکار در نرم‌افزار Word به روش زیر امکان‌پذیر است:

1‌ـ‌ نرم‌افزار را اجرا کرده و به تب FILE مراجعه کنید.

2‌ـ‌ از ستون سمت چپ روی Options کلیک کنید.

3‌ـ‌ در ستون سمت چپ از صفحه تنظیمات، گزینه Save را انتخاب کنید.

4‌ـ‌ مطمئن شوید که در بخش Save‌documents، علامت چک‌مارک کنار گزینه Save AutoRecover information every فعال است و سپس عدد مقابل آن را (برحسب دقیقه) به دلخواه خود تغییر دهید.

5‌ـ‌ با کلیک روی Ok تغییرات را ذخیره کنید.

توجه: چنانچه قصد دارید به‌طور کل این قابلیت را غیرفعال کنید می‌باید علامت چک‌مارک کنار گزینه Save AutoRecover information every را در مرحله چهار غیرفعال کنید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
اسدی
۰۸:۴۷ ۰۹ آبان ۱۳۹۲
سلام
بنده یک فایل Wordداشتم که اطلاعات بسیار مهمی را در آن داشتم . متاسفانه روزی متنی را می خواستم تایپ کنم که اشتباها آن فایل را باز کرده و در همان Word متن خود را نوشتم و نوشته های قبلی خود را پاک کردم و متن جدید را در آن ذخیره کردم . حالا تازه یادم افتاده که چه اشتباه بزرگی را انجام داده ام . برای برگرداندن نوشته های قبلی ام از این فایل Word چه کنم ؟ لطفا راهنمایی کنید .
سعید
۱۹:۵۷ ۰۳ مهر ۱۳۹۲
مرسی
amin
۲۰:۱۱ ۰۲ مهر ۱۳۹۲
سلام .لطفا کتابی برای اموزش word2007بذاررید