سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در نشست کنسرت بزرگ "حریق خزان"؛

علیرضا قربانی:"حریق خزان"خاص ترین موسیقی ارکسترال چند سال اخیر است

علیرضا قربانی در نشیت کنسرت بزرگ "حریق خزان" از این البوم موسیقی به عنوان خاص ترین موسیقی ارکسترال در چند سال اخیر یاد کرد.

 به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران حاضر در نشست خبری کنسرت حریق خزان در خانه هنرمندان , علیرضا قربانی خواننده آلبوم حریق خزان در این نشست گفت: یکی از اهداف ما در روند برگزاری کنسرت حریق خزان دستیابی به سطحی از استانداردها در این اجرا است.

وی اظهار داشت: من برای برگزاری کنسرت حریق خزان در تالار وحدت اصرار زیادی داشتم که دلیل این امر مناسب تر بودن تالار وحدت برای نوع موسیقی ما , نسبت به سالن های دیگر است.

قربانی تصریح کرد: برای کنسرت حریق خزان تمامی جنبه ها از جمله انتخاب رهبر ارکستر از اتریش و سایر ملاک ها را در نظر گرفتیم و تمام تلاش خود را در جهت ارائه کاری با کیفیت و نزدیک به استانداردهای مطلوب , می کنیم.

وی افزود: حریق خزان در زمینه موسیقی کاری جدی و مهم به شمار می رود و معتقدم که در چند سال اخیر , جدیدترین و خاص ترین کاری که در به صورت ارکسترال انجام شده است , حریق خزان است.

خواننده تیتراپ ماندگار سریال شب دهم در ادامه گفت: یکی از دلایل کم رونق شدن آنسامبل های ایرانی , کاهش کیفیت اجراها , است.

 
مهیار علیزاده آهنگساز آلبوم حریق خزان در این نشست اظهار داشت: دوره ای در ارمنستان در رشته آهنگسازی   مشغول تحصیل بودم که در آن میان با علیرضا قربانی درباره این آلبوم صحبت کردم.

وی افزود: در ارمنستان در دایره ای پا گذاشتم که برایم ناشناخته بود که این دایره روی من تاثیر گذاشت و چنین تاثیری من را به سمت حریق خزان کشاند.

اهنگساز آلبوم حریق خزان در ادامه تصریح کرد: امیدوارم روز به روز و با تلاش من , علیرضا قربانی و سایر افراد فعال در این حوزه , بتوانیم به استانداردهایی چون تحصیل نوازندگان حاضر در یک ارکستر , برسیم.

وی اظهار داشت: در این کنسرت اشعاری از فریدون مشیری , هوشنگ ابتهاج و چند قطعه از احد شاملو و. اخوان ثالث را با ارکستری 45 نفره   روی صحنه می بریم.

حمید اسفندیاری تهیه کننده این کنسرت در این نشست اظهار داشت: دولت باید به فکر ارتقای استانداردها باشد اما ما همیشه برای برگزاری کنسرت ها , سعی کرده ایم   بهترین مکان ها را با برخورداری از بالاترین استانداردها انتخاب کنیم.

وی افزود: ما به دنبال کار اقتصادی نیستیم بلکه به دنبال استانداردسازی هستیم و این موضوع , خصیصه بارزی است که در کنسرت هایی که برپا می کنیم , دیده می شود.

گفتنی است ; کنسرت حریق خزان 3 و 4 و 5 مهر ساعت 18:15 و 7 و 8 مهر ساعت 21:00 در تالار وحدت برگزار می شود./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.