سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشکلاتي كه افراد چاق با آنها درگير هستند

پزشکان به تازگی در خصوص انواع مشکلاتی که افراد چاق با آن موجه هستند تحقیقاتي انجام داده اند و دریافته اند علاوه بر مشکلات جسمی و سلامتی این افراد با انواع مشکلات کاری و اجتماعی و خانوادگی نیز روبرو هستند که در کل کیفیت زندگی آنها را کاهش می دهد.

 به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران ، براساس این تحقیقات افراد چاق معمولا روی صندلی های اتوبوس و هواپیما دچار مشکل می شوند و حتی در هواپیما مجبور به خرید دو تا صندلی می شوند.

گفتنی است: همینطور چاقی و کمبود ویتامین D بر روی سیستم ایمنی بدن این افراد تاثیر گذاشته باعث افزایش خطر ابتلا به آسم و آلرژی می شود.

 بررسی ها نشان می دهند: چاقی به ویژه در بانوان باعث افزایش ابتلا به سندروم پلی کیستيک می شود و باعث ایجاد قاعدگی  نامنظم،، آکنه و حتی ناباروری می شود، که  این عوامل جانبی مشکلات زیادی را متوجه بانوان چاق می کند و باید برای درمان این مشکلات تحت درمان های مختلفی قرار بگیرند.

افراد چاق معمولا بیشتر از  دیگران غذا می خورند  و گاهی این موضوع باعث خجالت و یا سوء تفاهمات در مهمانی ها و جلسات دوستانه می شود.

 افراد چاق معمولا به خاطر مشکلات  هورمونی و حمل وزن زیاد توسط ستون فقرات خود  کمر درد دارند و زود از راه رفتن خسته می شوند و  از گردش و پیاده روی فراری هستند.

این افراد همچنین دچار تعریق بیشتر از حد عادی هستند و باید بسیار سریعتر از دیگران البسه خود را تعویض کنند و تند تند استحمام کنند./ح





برچسب ها: چاقی ، تغذیه ، بیماری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.